zondag 30 november 2014

TIP!! Tot 7 december gratis kaarten versturen..........



Klik hier voor de link om kaarten te bestellen
en de code = J5E2V4K14

Je kunt ze ook gewoon richten aan jezelf en 
zo een leuk voorraadje kaarten aanleggen ;-)




vrijdag 21 november 2014

Oei ik verwaarloos mijn blog ;-(



Het (mede)beheer van de FB-groep slurpt een hoop van mijn tijd op maar ik doe het met heel mijn hart :-) weer wat mogelijke donateurs benaderd wat ook gelijk resulteerde in ophaal afspraken. Zo kregen we maar liefst 9 dozen noodle soepjes om uit te delen en mogen we nu 2x per week ergens groente & fruit halen. Dat laatste zouden we heel graag meer willen aanbieden want het zit maar amper in de voedselbank pakketten......tussendoor probeer ik mensen op de rit te helpen met tips om te besparen maar dat is nog niet zo simpel. Heel vaak is het "ja maar" of "ik heb toch ook recht op iets extra's" en dat terwijl er niks is, zelfs de basis niet: dagelijks een warme maaltijd. We komen schrijnende gevallen tegen en het liefst wil je iedereen helpen maar helaas dat gaat niet zoals manlief me iedere keer weer toeroept. Hij helpt wel hoor, hij springt ook in de auto als er weer ergens iets opgehaald of weggebracht moet worden maar is wat nuchterder en dat is goed en houd de zaak weer in balans. Doordat je zo geconfronteerd word met allerlei financiële dingen word je zelf ook weer wat scherper :-) 

Zo heb ik mezelf aangemeld voor de Kliek&Co Challenge en keek ik net voor inspiratie nog weer even bij de Recykleermarathon allemaal leukleukleuk. En ben ik vanmiddag voor het eerst met eigen bakjes naar de scharrelslager geweest.......tussen de gesneden vleeswaren doen ze altijd plastic velletjes maar ik zeg er al bij dat ik dat niet wil. Ook de automatische tas om de gekochte spulletjes sla ik altijd al beleefd af maar toen ik laatst zei dat ik nog het liefst mijn eigen bakjes mee wilde nemen keken ze helemaal niet raar op?? "Nee hoor doe gerust er is nog één klant die dat doet" en zo stond ik daar dus vandaag :-D iedere keer een stapje verder!! Volgende keer wil ik toch bij de zweedse winkel de glazen bewaarbakjes met plastic deksel kopen, kan daar mooi een pondje gehakt in.

Morgen een dagje "vrij" wassen, poetsen, boodschappen en misschien nog wat leuks.......




TIP!! Gratis diepvriespatat



Toch wel weer een hele leuke actie/bon gevonden ;-)

Print deze bon uit vul 'm in met onzin gegevens en haal 
gratis een zak patat op bij één van de tig filialen.

Ondanks dat er op de bon staat dat er alleen originelen kunnen worden gebruikt wees 
niet bevreesd, de bon kwam via mail en zal je dus altijd zelf moeten uitprinten en 
dus is iedere bon origineel :-D

Vorige week ging ik 's avonds nog even snel met de scooter wat bij een collega ophalen en stond ik plotsklaps met een platte band, gelukkig was manlief thuis dus die kon mij mooi ophalen. Maar het wiel moest eruit en aangezien hij de volgende dagen dagdienst had kon dat allemaal niet gelijk gebeuren dus moest ik pardoes op de fiets de volgende dag naar m'n werk en natuurlijk naar de verste locatie op drie kwartier fietsen :-( maar goed ik heb het weer allemaal overleefd. Ik heb nu weer een nieuwe band op de scooter en we kunnen weer voort! Ook de schoorsteenveger is weer geweest, een extra kostenpost waarvan je nooit exact weer wanneer die komt......je zou zeggen dat kan je plannen maar deze beste man is daar wat eigenzinnig in en belt wanneer het hem uitkomt op de route, ook best.

De Geefmaand is in volle gang en ik lees leuke dingen, bij mij gaat het allemaal niet zo spectaculair want afgezien van de brooduitdeel, prakkies en noodpakketten gaat er weinig anders de deur uit. Wel heb ik een mevrouw speciale aandacht gegeven op een van de vestigingen: zij zocht net als ieder ander jaar voorleesverhalen voor volwassenen in de Kerstsfeer. Aangezien we nu eerst de Sintboeken hebben uitgestald staan de Kerstboeken nog in dozen in het magazijn. Maar mevrouw wilde alvast op tijd aan de gang om iets uit te zoeken dus heb ik speciaal voor haar een grote doos achter uit het magazijn gevist en haar daarmee aan de grote leestafel gesettled. Ze was een uurtje zoet en vond er leuke dingen tussen om alvast mee te nemen :-) En iemand uit de Prakkiegroep waar we regelmatig wat van hoorden reageerde de laatste tijd niet meer, hem stuurde ik een privebérichtje om te horen hoe het hem verging, niet zo best dus......we hebben nu afgesproken dat we om de paar dagen even contact hebben en als ik niks hoor kan ik even langsgaan. Met de hond loop ik vaak langs een klein eilandje waar net gemaaid en gebaggerd was en wat wat nu vol met snippers plastic lag, dit heb ik maar even opgeruimd er staat notabene een afvalbak van de gemeente!! En iemand een kaartje gestuurd omdat haar gezondheid niet zo leker gaat..........

Ach als ik het zo teruglees geef ik aandacht en dat is in deze tijd toch heel wat waard :-)

Mijn werk verloopt stroef niet het werk op zich want dat gaat prima alleen alle dingen er omheen die "moeten" dat woordje heb ik toch zo'n hekel aan. Ik ga naar mijn werk zet met daar voor 300% in maar we merken op de werkvloer gewoon dat het rommelt achter de schermen. De luligste dingen worden aangegrepen onder het mom van " en als je het er niet mee eens bent dan is dit niet de baan voor jou" of "als je dit of dat niet doet dan moet ik je een officiële waarschuwing op papier sturen"  het is afentoe net een kleuterklas......naja nog 17 jaar ;-)



zaterdag 15 november 2014


Voor iedereen die naar een intocht gaat 
VEEL PLEZIER!!!!!

maandag 10 november 2014

Nog 6 weken en dan is 2014 passee.........


als je nu naar buiten kijkt dan geloof je dat toch niet? Het is wel frisser maar de seizoenen lopen zo raar dat ik nog niet het idee heb dat Sint Maarten en Nicolaas al voor de deur staan. Laat staan Kerst en oliebollen???? Maar de Goedheiligman stapt toch echt zaterdag al aan wal hier en dus hoop ik met mini-Jutter naar de intocht te gaan, sinds een aantal jaar hier 's avonds erg sfeervol met allemaal lichtjes :-)


Gister heel veel uitgeruimd en weggegeven en alles is vandaag al keurig opgehaald, morgen nog wat dingetjes maar dat komt ook wel goed. Ook bonusdochter een noodpakket gebracht dan hoeft ze even geen boodschapjes te doen en kunnen ze gewoon lekker eten. Naar zoonlief maar boodschappengeld overgemaakt want die had zijn hele salaris opgemaakt aan achterstallige rekeningen die er her en der bleken te liggen zucht..... bij het andere stel is de auto gister stukgegaan, weggesleept door de ANWB, geen lid natuurlijk komt wel, komt wel......en nu dan met pech langs de weg :-( Nu wilden ze wel gelijk lid worden wat een slordige 204 euro kostte nog afgezien van de verdere reparatie maar daar sprong SD's opa bij die de hele mikmak gaat betalen, mazzelaars.........En zo proberen we overal de boel maar weer recht te trekken zolang we dat kunnen. 

Vanmorgen onderweg naar m'n werk zag ik een man vreemd ten val komen, in een flits zag ik het gebeuren terwijl ik hem voorbij reed en in een seconde bedacht ik dat ik hem toch zo niet kon achterlaten. Ik stopte, draaide me om naar hem waarop hij gelijk zijn duim opstak en zwaaide dat alles goed met hem was, gelukkig maar.........gewoon een beetje aandacht voor elkaar. Deze tel ik als mijn bijdrage van vandaag aan de Geefmaand ;-)

Ik merk dat ik onrustig in m'n lijf ben want ik ben mijn agenda kwijt, vanmorgen als laatste ingeving een collega gebeld die lachend vertelde dat ze mijn breiwerk én agenda gevonden heeft, snel ophalen vanavond want dat is mijn leidraad :-) Ik werk deze week rare diensten en er moeten nog wat dingetjes geregeld worden ook, als ik dat allemaal niet opschrijf ben ik echt reddeloos verloren. Donderdag gaan we ook nog met een groepje weer naar de budgetfood winkel, helaas heeft de helft alweer afgezegd om onduidelijke redenen maar goed dan missen zij een dag vol lol!! En Mini-Jutter gaat ook lekker mee want die komt gezellig weer een nachtje slapen en krijgt dan die dag extra volle aandacht van allemaal suikertantes die wel meegaan :-))

Ook volgende week werk ik nog een dag extra op locatie dus hoef ik de avond niet te werken zo gaat ie lekker ;-)