donderdag 5 september 2013

Wij doen toch zo raar met voedsel.........


Vanavond was er een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde over "bigarreaux" oftewel chemische kersen.........Het zijn die felgekleurde zoetgesuikerde dingen die ooit als gewone kersen in de boom hingen en na bewerking als versiering dienen op taarten. En die bij mijn weten door bijna niemand lekker gevonden worden en dus weggegooid!!! Alvorens ze worden weggegooid ondergaan ze een geheel chemisch proces: gele kersen worden onrijp geplukt en vervolgens tot wel maandenlang in een immense ketel bewaard om het rijpingsproces te stoppen, ondergedompeld in een soort bleekmiddel wat ze geheel ontkleurd. Daarna worden ze behandeld met vochtvreter om ze hard te maken, daarna weer uitgekookt om de chemicaliën weg te spoelen en vervolgens weer gekleurd met een een verfje tot soms wel fluoriscerend aan toe. De werkzaamheden worden allemaal gedaan door mensen met een soort gasmasker op tegen de dampen. Dan uiteindelijk nog behandeld met een roze suikerstroop om er een mierzoete smaak aan te geven en waarschijnlijk om de chemische bewerkingen te maskeren en dan durft de mevrouw van die bigarreaux-fabriek ook nog te zeggen dat ze dat doen "omdat we nu eenmaal fruit moeten eten" yeh sure. De kersenteler had terecht medelijden met die kersen..........getverrrrr


Nee dan liever zoals hieronder
Power to the freegans!!!!!



Extra: hier nog even de link naar alle afleveringen van de afgelopen 
10 jaar KdvW, je kunt ze hier allemaal terugkijken!!



woensdag 4 september 2013

TIP!! Diverse kortingen of voordeeltjes............




Voordelig reizen met de trein:


Je hoeft deze natuurlijk helemaal niet te gebruiken voor de wandeling,
als iets waar je heen wilt op diezelfde route ligt...........

En als je een abonnement hebt
(link naar alle abonnementen behalve het studentenreisproduct,
die doet niet mee) krijg je zelfs nog eens 50% korting op je e-ticket
en reis je dus maar voor 9 euro van hot naar her ;-)
En nog een flesje water een een koekje toe!




En voor wie een Makro-pasje heeft:



een doos van 180 vaatwastabs voor niks...........tenminste, 
je koopt de doos voor 20 euro en ontvangt een voucher 
t.w.v. 20 euro voor besteding op een andere aankoop?? 

De voorwaarden zijn niet geheel duidelijk maar daar komen 
we vandeweek wel achter :-p

Deze actie geldt alleen op 6-7-8 september!

En McDonalds voordeelbonnen zelf te printen
via http://www.mcdonalds.nl/sites/default/files/mcdonalds_voordeelbonnen.pdf




maandag 2 september 2013

Kortingen............



Zo, mijn verjaardag is weer gepasseerd en ik ben verwend met vele............kortingscodes. Die stromen echt binnen want je moet zo'n beetje overal je geboortedatum bij invullen. Er zitten een aantal handige bij maar ook waar ik nooit gebruik van zal maken, op die mailbrieven heb ik mij gelijk maar afgemeld. Kan me altijd weer aanmelden voor een tijdje als het een voordeeltje geeft. De laatste bonnen van LIHL heb ik goed in kunnen zetten met geld toe ;-) er gaat een overvolle tas met maandverband richting de Vluchtflat. Ook heb ik het e.e.a. aan herenkleding gevonden (waar een gebrek aan is) en 2 slaapzakken die daar ook heen kunnen, de winter komt er straks aan en dan hebben ze mooi een beetje extra warmte. De Intreza bestellingen zijn een beetje geflopt.........tenminste, ik heb er wel 2 kunnen ophalen (kinderregenlaarsjes die naar de weggeefwinkel gaan) maar mensen die een zonnebril hadden besteld schijnen massaal een afberichtmail ontvangen te hebben wegens "uitverkocht" maar de brillen staan gewoon nog op de website!! Omdat er erg veel commentaar kwam op hun werkwijze hebben ze die mensen een goedmaak-code gestuurd van 10 euro bij een bestelling van min. 50 euro, ja Gekkie Henkie. Niemand die daar nog wil bestellen.............

Verder heb ik bij I-Pay een uitbetaling aangevraagd van € 12.50 en blijk ik bij Cashbackkorting al bijna 30 euro te hebben gespaard. Die gaat best wel snel ook, nu even afwachten hoe snel een uitbetaling verwerkt word? Altijd leuk zulke extraatjes. Ik ontdekte trouwens nog twee dingen met kortingen: bij de Hema hebben ze regelmatig kortingsacties, nu maken ze dus onderscheid met korting in de winkel en met online bestellingen!!! Op de online bestellingen krijg je nl. meer korting ;-) dus bestellen we alles online en halen het alsnog op in de winkel. Met de fysieke stickers uit het folderpakket kreeg je deze keer 2x 15% en 2x 20% korting maar online pakt ie dus automatisch 4x de 20% korting. Ook zonder stickers rekende de cassiëre max. 2x de hoogste korting af, meer mocht ze niet doen vertelde ze waarna ik dus doodleuk 2 artikelen terug liet scannen en ze het in twee delen afrekende, dan mocht het wel ZUCHT. Ik dacht nog even flink kaas in te kunnen slaan bij de grutter dus kwam met de kiloverpakkingen bij de kassa, helaas ging die vlieger niet op want de 50% korting gold alleen voor de pondsverpakkingen. Oké ik terug de winkel in en twaalf pondsstukken gepakt = ook 6 kilo kaas tegen een leuk gereduceerde kiloprijs. En bij diezelfde supermarkt werden de bonnetjes van LIHL gewoon in de prullenbak gedeponeerd en was ik niet adrem genoeg om ze terug te vragen maar dat gebeurd me de volgende keer mooi niet nog een keer, ik ben erg van de hergebruik en zeker als me dat dubbel voordeel oplevert of zelfs geld toe ;-p

En net kwam de mail binnen dat ik mijn baby-tas (weer) mag ophalen, wat een fijne drogist toch ;-) Ik kan vast wel weer een moeder blij maken met al die gratis spulletjes. Alleen de tas houd ik zelf vind ik veels te vrolijk hihi





vrijdag 30 augustus 2013

TIP!! Gratis Bobo speelblok


Als je kind laat zien bij Scapino dat hij/zij de veters zelf kan strikken ontvangt
het een heus veterdiploma plus een leuk speelblok van Bobo!

Misschien leuk om te combineren als je de gelukkige ophaler van een Intreza bestelling bent........


donderdag 29 augustus 2013

Iets opzeggen............

is één, het in de gaten houden of het goed gaat is een tweede! Via opzeggen.nl hebben we laatst de sportschool van jongste Jutter opgezegd. Dat word super geregeld: je geeft aan welke organisatie je wilt opzeggen, zij geven verzendopties aan en een voorbeeldbrief, je betaald met I-Deal en voilá zij versturen de brief voor je. Wij kozen in het geval van Basic-Fit voor de duurste optie nl. aangetekend opzeggen omdat deze sportschool houd van moeilijk doen als het makkelijk kan :-( Overigens is de duurste optie bij opzeggen.nl slechts € 3.99 in tegenstelling tot het tarief van tante Post zelf, als je persoonlijk naar een postafhaalbrengpakketjespunt in een supermarkt fietst en iets aangetekend wilt versturen betaal je dus fijn € 7.50??? Vanaf de kant van opzeggen.nl was alles goed geregeld, je weet wanneer het verzonden word voor je en ontvangt een track & trace code voor het volgen. So far so good..........Al vrij snel kregen we warempel van B.F. (niet mijn BFF) de bevestiging van de opzegging met inachtneming van een maand opzegtermijn maar ook met het verzoek het "voordeel" pasje aangetekend te retourneren. Zolang zij dat niet binnen hebben blijven ze maandelijks de contributie afschrijven van je rekening!!!! Ik weet niet welk voordeel ik zou kunnen hebben van het ledenpasje want als je geen lid meer bent en niet betaald heb je ook geen toegang tot het pand maar we moeten nu dus weer € 7.50 kosten maken om zo'n stom plastic pasje te gaan versturen naar het hoofdkantoor. Want inleveren bij de plaatselijke sportschool waar je altijd kwam sporten dat mag dus niet :-(  Dat zeg ik makkelijker kunnen we het niet maken..........