dinsdag 12 januari 2016

Na een goed (en reteduur) gesprek van zoon en advocaat is besloten om nog even niet zelf een nieuw bankpasje aan te vragen, donderdag a.s. hebben ze een zitting bij de rechtbank waar de advocaat het pasje gaat vorderen en nog het e.e.a. op papier gaat laten vastleggen. Hierin zal ook worden meegenomen dat er (meerdere!) valse aangiftes liggen en daarvan moet eigenlijk een afschrift kunnen worden getoond. Maar hiephiephoezee de bureaucratie werkt natuurlijk niet effe mee..........je zou zeggen langs het bureau gaan waar ze ter plekke een uitdraai voor je printen maar nee dit moet SCHRIFTELIJK! En dan dus ook niet per e-mail maar echt ouderwets met een papieren brief, vlop en postzegel moet dit geregeld worden wat dus allemaal niet meer voor a.s. donderdag gaat lukken :( Joepie, de digitalisering die de overheid zelf zo graag wenst moeten ze dan eerst zelf maar eens gaan doorvoeren!!!!!! Laatst nog zo'n staaltje meegemaakt van iets waarbij die dienst wel per mail communiceert maar hetgeen jij moet aanleveren moet dan ineens per postduif :((( makkelijker kunnen wij het niet maken.

Dan in de categorie klein leed haha nou ja het mag de naam niet hebben maar ik wind mij erover op: dacht ik mij in de laatste week van het oude jaar goed voor te bereiden en weer een OV-kaart aan te schaffen, dit keer een anonieme. A omdat niet alles geregistreerd hoeft te staan en B omdat ik deze zo bij het busstation kon aanschaffen. Dat was een domme zet: ik kocht 'm dus bij Connexxion op het busstation en rekende 5 euro af voor de kaart plus 10 euro als saldo, contant afgerekend en géén kassabonnetje. Na een paar dagen had ik iets met uiterste houdbaarheidsdata en keek ik ook even op de kaart en zag tot mijn verbazing dat deze maar geldig is tot 01-01-2018 oftewel precies 2 jaar! De persoonlijke kaart had ik dus 5 jaar gehad maar die was nu verlopen, dan kan je die dus niet opwaarderen maar moet je gelijk weer overnieuw een hele nieuwe kopen á 7.50. Dus ik dacht slim geweest te zijn NOT want nu moet ik over 2 jaar alweer zo'n nieuw stom plastic dingetje halen a 5 euro. Gebeld met de klantenservice van de OV-chipkaart maar de man aan de andere kant van de lijn stamelde over de geldigheid dat "hij dacht" dat het een jaar was uhh 2 jaar kan ook maar uhh het kan ook 5 jaar zijn..........pffff daar werd ik dus ook niet wijzer van........Uiteindelijk terug naar het busstation waar de dame achter de balie mij meedeelde dat de goedkopere prijs inderdaad inhield dat ik over 2 jaar alweer een nieuwe moest kopen dat was nu eenmaal beleid en zij vertelde het de klanten er ook altijd bij. Nou mij dus niet en ik kan als laatste nog een klacht sturen naar Connexxion :( foute actie dus weer mehhhhh


4 opmerkingen:

  1. Hier ook zo iets met de we maken hEt u gemakkelijk dienst. Ik moet alles pe r pc doen ze ze willen geen post verbinding met me onderhouden.Maar er kwam wel post. Met een accept giro eraan van we krijgen van u nog zoveel terug voor dan en dan. Wonderlijk 1 richting denken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè bah, wat vervelend nou van die OV kaart. Jammer hoor dat iedereen dat niet even tegen je zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat zijn ze toch vervelend soms. Kunnen ze niet normaal reageren? Als het via de mail gaat heb je het zwart op wit en als ze dan een fout maken hangen ze en dat doen ze liever jou aan. Ik kan er ook kwaad om worden. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén van onze kinderen is helaas ook in een zeer nare echtscheiding beland. Een tip is maak een printscreen van vervelende whatsapp berichten en sms berichten. Heel vervelend dat het moet en ook erg verdrietig maar kan ook een uitkomst zijn. Sterkte de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen