maandag 11 januari 2016

Automatisch betalen NOT

Nadat ex-heks geld ging lopen pinnen van de en/of rekening van zoonlief en de rekeningen niet meer konden worden betaald was de maat vol, zoon liet een eigen rekening aanmaken om volgende maand niet weer in de betalingsproblemen te komen. Er is overeengekomen dat zoon van zijn salaris alle rekeningen nog betaald totdat madam een uitkering heeft en haar eigen rekeningen dan kan betalen maar zij meent gewoon ook recht te heben op zakgeld van zijn zuurverdiende geld terwijl hij niet eens een tientje kan besteden voor zichzelf. Wij springen bij met wat wat echt nodig is en met liefde dat voorop maar door haar pingedrag in de problemen komen dat gaat echt te ver!! Dus wat nog op de en/of stond erafgehaald en veilig gesteld voor handmatige betalingen want automatisch laten afschrijven was een risico als zij het eraf zou halen was er niks meer om van te betalen..........En dan begint het circus met de bedrijven want die accepteren geen handmatige overboekingen, storten het terug om vervolgens direct weer zelf af te schrijven, zucht waarom moeilijk als het makkelijk kan :( er zit er ook eentje bij die kan je gewoon niet handmatig overmaken, moet je eerst gaan bellen á zoveel cent per gesprek om dan vervolgens te horen dat het bij uitzondering kan naar dat en dat nummer. Ondertussen was er een nieuw bankpasje opgstuurd naar zoons huis waar hij dus momenteel niet woont maar dat kon niet anders, maar madam tierde dat hij fout bezig was en geen eigen bankrekening mocht nemen en heeft het pasje verdonkeremaand. Dus maar weer een nieuw pasje aan laten maken en naar ons op laten sturen als dat kan maar wat wéér extra geld kost........De climax kwam vrijdagavond, zoon mocht bij hoge uitzondering zijn dochtertje zien en blijven slapen twee nachtjes want dan kon ex gaan stappen. Zoon accepteerde dat maar wat graag want dan kon hij eindelijk weer bij zijn kleine prinsesje zijn. Om 17.00 uur ging hij weg en ben ik ons avondeten gaan klaarmaken totdat een half uur later de telefoon ging "mam je moet NU komen en pap en broer moeten ook meekomen het loopt helemaal mis hier" ik heb alles laten vallen ben op verantwoorde snelheid naar zijn huis gereden waar 3 politiewagens voor zijn deur stonden en de hele buurt was uitgelopen, sensatie alom.....op dat moment kwamen twee agenten met hem naar buiten hij was uiterst rustig en vertelde ons wat er was gebeurt. Kort samengevat: zij heeft hem beschuldigd van slaan en op dramatische wijze de politie ingeseind die dus met alle toeters en bellen uitrukten. Hij is aangehouden en ik moest zijn ID naar het bureau brengen en ben daar gelijk gebleven, ik ging niet eerder weg voordat ik mijn kind mocht meenemen. Meerdere agenten hebben op mij ingepraat dat het toch verstandiger was om thuis af te wachten maar ik heb mij met een haakwerkje op de bank verschanst en mij niet weg laten jagen. Om 22.00 uur kwam hij eindelijk door de deur en wenstte de agenten hem toch evengoed een fijn weekend, de zaak is geseponeerd omdat ze door hebben dat mevrouw zelfs de politie gebruikt om de zaak te traineren, nu wordt zij in de gaten gehouden wegens valse aangifte. Er gaat automatisch een melding naar jeugdzorg van dit hele gedoe en ik, ik zit helemaal verkrampt in mijn lijf....we laten onder geen beding zoon nog alleen met haar in contact komen omdat zij hem iedere keer iets probeert te flikken. Triest toch dat mensen omdat ze zelf geen goede jeugd hebben gehad het kennelijk ook een ander niet gunnen, ze brengt de negativiteit over op hun dochtertje ons kleine meidje en ik struggle met de gedachte van zelf ook contact op te nemen met JZ ook al ben ik zo anti JZ. De gedachte dat zij de kleine meid iets aandoet om haar maar bij haar vader weg te houden is levensgroot en gezien haar familiegeschiedenis ook niet ondenkbaar.........
 
 

6 opmerkingen:

  1. En wie is hier weer de dupe van een kind, verschrikkelijk dat mensen zo tegen elkaar doen.
    Wie er ook begonnen is en daar is bijna nooit iemand bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jee, wat een moeilijke situatie. Ik snap heel goed dat je verkrampt bent. Hopelijk komt ze op tijd tot inkeer, voordat die kleine meid al teveel beschadigd is. Sterkte, de tijd zal het leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zeker contact opnemen met JZ! Uit ervaring weet ik dat zij contacten met grootouders en familie erg belangrijk vinden en ik raad jouw zoon aan alle gesprekken met de moeder van zijn kind op te nemen of te zorgen dat er een getuige bij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jee, wat verschrikkelijk. Hebben jullie er zicht op hoe lang het nog duurt voordat alles achter de rug is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verschrikkelijk! Voor jullie, jullie zoon maar ook vooral voor jullie kleindochter :( veel sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pff, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte hiermee, het is niet niks.

    BeantwoordenVerwijderen