vrijdag 15 januari 2016

Zaaikriebels..........

Het zal ongetwijfeld komen door het zachte weer maar de kriebels zijn er al/weer/nog.........Dus alvast maar wat kamerplantjes gezaaid: parapluplant, pantoffelplantje en abutilon. De laatste twee staan al iemniemienie boven de grond :) Hiervoor had ik onlangs een zak bio-potgrond gekocht bij de tuinsuper maar je kan het ook zelf maken, het "recept" vind je hier en de benodigde cocopeat koop ik zelf graag bij de Actiewinkel. Ze verkopen het niet het hele jaar door dus als het er ligt dan sla ik graag wat extra blokken in zodat ik altijd kan pakken wat nodig is. Het zijn geperste blokken en kosten rond de 65 cent. Er staat bij mij in de kas altijd een emmer klaar en aangevuld met regenwater is dit een prima starter voor de zaadjes. 
 

1 opmerking:

  1. Ik heb ook al zin om weer van alles in te zaaien. Ik heb 3 bakken met rucola niet leeg gegooid aan het einde van het moestuin seizoen. De bakken staan beschut onder een afdak en af en toe kan ik er een handje vol afknippen, net genoeg voor de pasta.

    BeantwoordenVerwijderen