vrijdag 28 september 2012

Ik koop nooooooit meer envelopppen

 
Want het is veel leuker om ze zelf te maken!
Oud papier zat voorhanden, tijdschriften, glossy folders, afgeschreven boeken..........
 
 

Ik wilde dit al een hele tijd doen maar het kwam er maar niet van, ook had ik al tijden geleden zo'n mooie houten enveloppenmal gezien

 
maar ja incl. de verzendkosten word het nog een dure aangelegenheid. Dus hup aan de freubel: een met de post gekregen loterij-envelop heel voorzichtig losgemaakt, geplakt op een oude pizzadoos en voilá de mal is klaar voor gebruik :-) Nu op zoek naar andere formaatjes om verschillende soortjes te maken, heerlijk verstand op nul en knippen en plakken maar........dan nog op zoek naar blanco adreslabeltjes!
 

8 opmerkingen:

  1. Hardstikke mooi!

    Heel leuk idee zeg.
    En zo simpel... zo simpel dat je niet verzint om zoiets zelf te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit doen ze bij onze organisatie als activiteit met clienten. De enveloppen worden zelfs verkocht in exclusieve kadowinkels.
    Als papier gebruiken wij 'oude' glossy's die vaak mooie paginagrote foto's hebben die geschikt zijn voor enveloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak ze meestal met verjaardagen en kerst, gewoon leuke opvallende blaadjes uit boekjes zoals margriet.. even vouwen en klaar.
    Je kunt trouwens bij de action 500 blanke plak labeltjes kopen voor 0,39 cent (liggen bij de gymmen, potloden ect)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super!! Morgen gelijk uit 't werk even langs de nieuwe vestiging in de stad, zal precies 39 cent meenemen anders ga ik voor de bijl daar ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een super idee! Ik hergebruik nu steeds enveloppen die ik krijg, maar als die op zijn ga ik ook aan de knutsel.
    En met goedkope gulden-postzegels (want die zijn vaak heel fleurig) er op wordt zo'n brief helemaal een kadootje!
    Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak sinds kort ook zelf enveloppen. Inderdaad gewoon een envelop open gemaakt en zo gedaan. Online zijn er alle mogelijke variaties enveloppen te vinden. Hele bijzondere ook.
    Mijn enveloppen zijn op het moment gemaakt van de stapel F.lows die hier nog in de kast lagen. Lenen zich vaak prima ervoor. Ik vond het zonde om ze zo weg te doen, vanwege alle leuke plaatjes.
    De postbode wordt er vast ook blijer van, dan van al die witte saaie enveloppen.
    De tip van de labeltjes ga ik ook even iets mee doen komende week. Ik was al even aan het zoeken voor goedkope labeltjes, zodat ze wat makkelijker te gebruiken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen