woensdag 14 december 2011

Een beetje kleur.........

met dat duistere weer kan nooit kwaad toch?
gevonden op: http://craftwhimsy.blogspot.com/
Het huis begint langzaam maar zeker weer zijn juiste proporties aan te nemen, er word van alles opgeruimd,weggegooid (au!!) geordend en gezellig aangekleed. Nu de kerstboom nog (morgen maar doen) en nog wat kleurige lichtjes ophangen en dan hebben we heerlijk ons eigenste Kersthuis. JutMan is ook behoorlijk geschrokken van de energie afrekening denk ik want hij is druk in de weer met allerlei tochtstrips en ik heb zelfs ineens een rolgordijntje bij de achterdeur hangen. De kids in de "aanleunwoning" gebruiken van schrik de droger niet meer en letten warempel beter op de thermostaat als ze er niet zijn. Gaat vast helemaal goedkomen en samen werken we naar teruggave voor volgend jaar!! Het opruimen gaat niet helemaal zonder slag of stoot want ik heb nu al 3x met alle oud papier, plastic en glas voor overvolle containers gestaan. Ik vrees dat in het kader van gemeentebezuinigingen deze minder vaak geleegd worden met als resultaat dat je je troep gewoon niet meer kwijt kunt. Slechte zaak, want daardoor demotiveer je mensen om blijvend het afval te scheiden. We moeten het hier allemaal zelf wegbrengen en je ziet dus vaak dat het rondom de bakken een zootje word want heel veel mensen laten het dan gewoon liggen, vertikken het om het weer mee naar huis te nemen.........en dus verdwijnt het ongewild toch weer in de gewone kliko's. Ik zal ook nog een ritje moeten maken naar de kringloop met spul wat niet via MP verkocht word of omdat het gewoon NU weg moet.


Uiteindelijk moet een ruimer huis ook ruimte in mijn hoofd opleveren..................ahum ;-p

De ruimte zal ook moeten komen van de vrije dagen die ik wil inplannen om gewoon eens leuke dingen te doen want ik merk gewoon dat ik het niet leuk meer vind om maar iedere dag van huis te zijn. De eerste week van het nieuwe jaar ben ik al 4 van de 5 dagen niet thuis met avondeten en dus heb ik gister t/m. juni al vrije dagen aangevraagd. Alleen in de maanden maart en april mochten we geen vrij vragen ivm. een nieuw administratie programma wat we gaan gebruiken en de trainingen en te verwachten problemen die daarbij horen. Omdat ik veel rare diensten draai kost het me niet eens zoveel uren per keer en heb ik daardoor toch geregeld 2 dagen achter elkaar vrij áls ik ze toegewezen krijg. De zomervakantie hebben we pas in september gepland (moesten we voor 5 december al doorgeven) dus dat duurt nog wel even. Ach ik moet niet zaniken, ik héb tenminste nog werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten