zaterdag 3 september 2011

De vakantie is om

Zo mijn laatste vakantiedaagjes zijn inmiddels om, de eerste werkdagweek zit er alweer op en ik ben strontverkouden :-( De komende weken werk ik onafgebroken dus dat word veeeeeeeel paracetamol slikken, dampo smeren en onder de douche met eucalytusbolletjes. Dit was een tip van een collega, moet alleen de goede verhouding nog vinden hoeveel bolletjes ik moet laten smelten. Ik had de afvoer van het bad waarin we staan te douchen afgedicht met een knol sokken (afdichtdingetje is weg) en dan valt gelijk op hoeveel water je verbruikt.Had er meteen een emmer vol uitgeschept om een wasje in voor te weken. Ik zal ook de meeste avonden niet thuis eten dus ik moet goed opletten dat er kliekjes zijn om mee te nemen. Daarvoor duik ik wel de vriezer in. Voor gister had ik in ieder geval een dubbele hoeveelheid spaghettisaus gemaakt, waarvan de niet gebruikte helft ook weer in de vriezer verdwijnt voor een volgende keer, net zo makkelijk! De vakantie heb ik eigenlijk grotendeels gebruikt om het huis op te ruimen (manlief begint nu zuur te kijken ;-) want het huis staat vol met zakken) maar ik heb me toch een berg troep uitgezocht en klaarstaan om weg te gooien. Zakken plastic voor de plasticbak, giga veel oud papier en vele zakken voor de voddenboer en dan nog een aparte stapel voor de GGdag. Daar houden we dan een soort "rommel"markt en er is altijd wel weer iemand die je blij kunt maken met wat jij kwijt wilt. Dat is ook gelijk het AIEA principe - Alles Is Er Al - alleen op de verkeerde plek! Je hebt iets nodig en in plaats van gelijk naar de winkel te rennen geef je een brul op, in dit geval "de lijst", in je omgeving, Freecycle of je werk, en uiteindelijk komt het ook gewoon naar je toe. Het duurt misschien iets langer als dat je soms wilt maar vaak kom je er op deze manier gratis aan, de ander zal blij zijn dat ie er toch nog weer een goede bestemming voor heeft gevonden. Ik merk bij mezelf dat ik nu ook zeg: moet dit of dat even vinden :-)) Heb nu bv. in mijn knutselkamer nog een bureaustoel nodig maar die ga ik vast niet kopen, ik wacht wel tot ik er ergens eentje tegen kom. Kopen is er niet meer bij, he jakkes ik draag zo ook niet bij tot groei van de economie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten