zondag 17 december 2017

Oei oei oei die meterstanden.......


Kilowattuurmeter - Wikipedia

Ik had onlangs een mail gekregen van de energieleverancier of ik de meterstanden wilde doorgeven, dus dat vandaag maar even gedaan..........PANIEK!!! Ik kwam op een dermate idioot hoge stand uit dat ik de rest van de ochtend gelijk de pee in had :( Jarenlang hield ik wekelijks de standen bij in een oldskool schriftje maar dat had ik losgelaten omdat het allemaal vanzelfsprekend werd. Middelste Jutter die allang weer op zichzelf woonde dus gewoon weer een 3-persoons huishouden dat kan dan toch niet gek lopen? Maar niets anders is waarheid we hebben kennelijk een enorme stroomslurper in huis die nu geëlimineerd moet worden. Dus vanaf vandaag maar weer bijhouden trouw op zondagavond voor het naar bed gaan :) UPDATE: ik heb hoe dan ook ergens een rekenfout gemaakt want in mijn eigen menu bij de leverancier is ons jaarverbruik inmiddels te zien, weliswaar meer dan begroot maar géén dubbele cijfers gelukkig. Ook moet het opgebouwde windtegoed er nog vanaf dus ik denk/hoop dat we quitte spelen. Pfffff........

Het budget is gehaald, niks meer over maar tot woensdag alles in huis. Groentes weer opgehaald zat erg veel venkel bij deze keer, echt een groente waar ik niks mee kan. Iemand lekkere recepten?? Ook aubergines, wat worsten (gaan naar de beessies) en een pak couscous. Die komt mooi van pas voor 2e kerstdag, dan gaan we gezellig een paar uurtjes bij vrienden langs en het eten is op basis van potluck, iedereen neemt wat mee. Ik maak in ieder geval een couscoussalade, vind ik zelf erg lekker en voor mijzelf alleen maak ik dan niet. Dan duik ik nu mijn atelier nog even lekker in om nog een spijkerbroek voor Mini-Jutter in te korten. Gister al eentje korter gemaakt die hij al draagt nu de ander nog, gekocht bij de kringloop een paar weken terug. Splinternieuw uit een boetiekje met de labels er nog aan voor 3 euro het stuk, mazzeltje!!! Er komen wat rare werkweken aan met lekker tussendoor wat daagjes vrij, lief is maar liefst drieënhalve week vrij kunnen de perikelen mooi even bezinken en dan het nieuwe jaar in zullen we wel zien hoe alles loopt. Nu nog even rust voordat de mini's hier weer zijn. Inmiddels treden wij op als bemiddelaar voor het oudste (ex)koppel, in de papa weekends halen wij ze op bij de mama (onze bonusdochter) en onze zoon komt de kids dan bij ons ophalen maar vaak blijven ze ook gewoon gezellig hier een nachtje plakken. Kan wel merken dat we ouder worden want ménnnnn dat vreet energie hahaha maar het is goud voor ons ♥♥♥ straks worden ze weer hier gebracht, eten ze bij ons mee en ik breng ze dan weer retour. Fijn dat het zo kan! Gistermiddag kerststukjes met ze gemaakt van alles wat er voorhanden was, takken van de boom en alleen twee nieuwe brokken steekschuim gekocht bij de Ac-tion voor € 0.76 cent dat kon er nog vanaf. Straks na de feestdagen stop ik dat wel in een zakje bij de kerstspullen die naar zolder gaan dan is het herbruikbaar.



10 opmerkingen:

  1. Dag, venkel is lekker als voorgerecht met tomaten, venkel dun in schijven snijden, kort blancheren, koud afspoelen en mengen met gesneden tomaat. Eventueel mozzarella en dan peper, zout, beetje olie en balsamico erover. Klassiek Italiaans. Venkel in 4 stukken snijden, koken en met kaas erover in de oven bruin laten worden. Venkelsoep is ook lekker, eventueel met wat garnalen of zalm erin.
    Eet smakelijk. Francine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor deze inspiratie, we gaan ermee aan de slag!

      Verwijderen
  2. Dit recept kwam ik tegen toen ik naar venkelrecepten zoch op internet. Het smaakte ons goed, misschien is het wat voor je. venkelroomsaus met walnoten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat jullie het doen, maar denk eerder 'dat het zo moet', dan 'dat het zo kan'
    Dan ben ik blij voor mijn dochter dat wij belangrijke dagen samen kunnen vieren. Dat er nooit een keuze hoeft te zijn wie er bij afzwemmen of de schoolmusical zal zijn. Daar zijn we met z'n allen ook haar stiefmoeder en halfzusjes.
    Gelukkig zie ze door jullie beide ouders nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik benader het liever positief ;-) het is voor mij geen opgaaf mijn kleinkinderen zijn net mijn kinderen dus zal altijd tot het uiterste gaan om voor allemaal te zorgen.

      Verwijderen
  4. Weet je welk toestel verantwoordelijk is voor het hoge stroomverbruik ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee helaas nog niet, maar dat gaan we per week uitsluiten. Ik schrijf a.s. zondagavond weer de stand op en dan gaat er bv. één vriezer uit. De week erna weer de stand op schrijven en dan kijken wat het verschil is :)

      Verwijderen
  5. Venkel, heerlijk door de aardappelpuree!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. thanks for this inspiration, we will get started!

    ดูหนัง

    BeantwoordenVerwijderen