maandag 18 januari 2016

Pin(on)gemak

Ik wil graag zoveel mogelijk contant betalen als ik boodschappen doe dus afgelopen zaterdag even geld gepind bij zo'n mobiel apparaat in de appie, dat ging helaas dus niet goed :( Ik wilde 100 euro opnemen maar er kwamen maar 4 briefjes van 20 uit het apparaat oftewel te weinig......Ik gelijk naar de klantenservice maar ja begrijpelijk de dames van de super kunnen daar niks mee en adviseerden mij thuis even naar de klantenservice van de bank te bellen. Zo gedaan en uitgelegd wat er gebeurd was, de dame keek mee op de rekening en zag dat er een * achter de opname stond en verklaarde dat het apparaat dus al gezien had dat er iets niet goed gegaan was en na het weekend als de banken gewoon weer open waren zou het alsnog goed afgeboekt worden. Ik was enigzins verbaasd toch wel want geld is tegenwoordig iets fictiefs, alles gaat digitaal, automatisch en online maar voor zoiets moet je dan weer wachten tot maandagochtend en er kennelijk weer mensen aan de knoppen zitten?? Dus hoopvol net op de rekening gekeken........maar helaas toch gewoon 100 euro eraf :((( en maar weer even gebeld. Deze keer vertelde de dame dat het 3 werkdagen zou duren  maar dan moest het toch echt geregeld zijn. Ik hoop het, vind 20 euro toch echt even teveel om zomaar kwijt te raken. En dan zal ik mij deze week toch echt even vast moeten bijten in de oude energieleverancier die - hoe kan het ook anders - weer een zooitje maken van de jaarnota. Deze NLE schermde er altijd mee dat je bij hen slechts 11x een maandtermijn hoefde te betalen maar de twaalfde zat uiteraard verrekend in de jaarafrekening. Ik begrijp best dat ze niet aan kadootjes doen maar 13 termijnen berekenen over 12 maanden gaat mij te ver. Daarnaast hebben ze de jaarnota opgemaakt tot 1 november maar we zaten tot 25-11 aan ze vast, nu willen ze over die laatste 3 weken nogmaals een vol maandbedrag rekenen plus nog 14 euro bijbetalen. Daar was ik het dus niet mee eens en heb dus een aantal boekingen gestorneerd met als resultaat dat ze eerst al hun aan ons gestuurde nota's betaald willen hebben ook al zijn ze onterecht en moet ik van hen veel meer terugkrijgen GRRRRR 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Weet je al iets meer over het pingebeuren? Heb je je geld inmiddels terug?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, nog steeds niet :( wel weer gebeld en ze gaan nu in de machine kijken????? Dat gaat weer 10 werkdagen duren eer ik iets hoor. Volgens mij hopen ze gewoon dat ik het vergeet.........mooi niet!!

      Verwijderen
  2. Bizar dat dit kon gebeuren. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen