dinsdag 17 februari 2015

Kan niet is dood, wil niet ligt ernaast..................dat is wat in mij opkwam bij de zoveelste reactie ergens waar iets gratis werd aangeboden. De reactie was: oh zou ik graag willen maar ik heb geen vervoer..........punt! Ik zou dan denken als je iets écht graag wil hebben of écht nodig hebt dan doe je er alle mogelijke moeite voor? Nee, deze persoon niet, kiest alleen voor dit soort statements en bij mij vallen die steevast verkeerd, dat is mijn probleem dat weet ik ;-) maar ik denk graag in oplossingen niet in wat NIET kan!! Als je doorvraagt wordt er vaak gereageerd als door een bij gestoken: ja maar........ik ben zielig, ziek, zwak, misselijk, niet mobiel, ik wil niet vragen of een ander het mee wil nemen, enzovoorts. Mensen denk toch eens om, naar wat wél kan :-)

En daarom eindig ik dit korte blogje vandaag met 
dit tijdschrift wat je gratis online kunt lezen.......






5 opmerkingen:

  1. Ik zou me er niet over opwinden. Die mensen houd je altijd. Mijn vader klaagt al zijn hele leven lang over alle kwaaltjes en pijntjes die hij maar kan verzinnen. Nooit aan hem vragen hoe het er mee gaat, want je weet wat voor antwoord je dan kunt verwachten. Dus alleen sturende vragen zoals: heb je nog wat leuks meegemaakt?
    Afgelopen november is mijn man op 54 jarige leeftijd overleden aan kanker. Ik had de ijdele hoop dat mijn vader n.a.v. de ziekte van mijn man eens minder zou gaan klagen, beseffende dat hij het leven nog had. Maar nee hoor, 3 weken na de begrafenis begon het geklaag en gezeur weer van voren af aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had een tante die altijd wel ergens last van had , maar het gezegde krakende wagens lopen het langst was op haar zeer van toepassing, ze is 98 jaar geworden. nu heb ik een collega die altijd klaagt dat alles zo duur is en dat ze wel extra werk moet doen wil ze alles kunnen betalen, maar ze hebben net een huis gekocht en zeer recent een nieuwere auto, ze heeft zeer regelmatig iets nieuws aan en ze rookt bovendien nog steeds , dus ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. ze begint haar zinnen steevast, met je snapt wel dat ik wel veel moet werken alles is zo duur. nee ik snap er niets van zeg ik dan, ik krijg alles gratis. dan kijkt ze me vragend aan , nee zeg ik dan , natuurlijk niet , we hebben allemaal rekeningen die we moeten betalen alleen niet iedereen zeurt er zo over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gezegde kennen we ook... met een iets andere variant. Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast......en daar heb ik geen zin in er tegenover.
    Wij (veel) Nederlanders zijn kampioen in klagen..... En inderdaad LACH

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaha zo herkenbaar en dan denk ik ook maar, reageer dan niet want wat ze willen horen is dat je het gaat brengen toch. Ik word echt niet goed van het geklaag.

    BeantwoordenVerwijderen