maandag 3 november 2014


Vanmorgen woei het flink en dan loopt het in m'n koppie ook niet gladjes, tas vergeten, sleutel vergeten, bril niet op steeds terug het huis in......pff voordat ik dan eens de deur uit ben. En de volgende uitdaging diende zich alweer aan: dag 3 van de Geefmaand. Beetje katterig gevoel dat ik dag 2 niets had weggegeven maar dat had ik dus wel: gister even bij de buurtsuper naar binnengelopen voor een vergeten boodschapje en daar zag ik Jongste Jutters favoriete chips liggen en bij aankoop daarvan kreeg je twee wensmunten. Nu had ik bij de ingang manlief net laten zien dat de plaatselijke basisschool munten spaart voor de schoolbieb dus ik kocht een zak chips en de munten werden gelijk gedoneerd, Geefdoel behaald :-) Kan je nagaan dat je het dus al gauw in de te grote dingen zoekt hihi. Mijn doel vandaag was makkelijk: ik had brood uitdeeldienst en kon 5 gezinnen verblijden en de vriezer werd gevuld voor noodaanvragen juist op de dag dat ik officiĆ«el medebeheerster werd van de groep. Ook trok ik de stoute schoenen aan en stapte bij de plaatselijke bakker naar binnen met flyer en een goed verhaal, hij zag het helemaal zitten ;-) Hopelijk kunnen we dus binnenkort een nieuwe donateur verwelkomen!! 

En in familiezin zijn we ons aan het beraden hoe we onze bonusdochter kunnen ondersteunen (bonus als in "extra dochter" naast onze eigen zoons, door onze kleinkinderen zal zij altijd aan ons verbonden blijven en ik vind het ook veel mooier klinken als ex-schoondochter.......als tribute aan mijn oma. Zij had diverse ex-schoondochters die gewoon allemaal over de vloer bleven komen en haar mammie noemden zo ging dat gewoon). Ook haar bracht ik dus brood en dat was even een emotioneel momentje.........

Om alle gedachten weer te ordenen nog maar weer even een recht-toe-recht-aan stukje gebreid aan een nieuwe sjaal. Leuk om straks ook weer weg te geven :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten