vrijdag 24 oktober 2014

Zo, de werkweek zit er op

morgen weer eens een echte vrije zaterdag, soort van weekendgevoel :-)

Een zaterdag vrij is voor mij anders dan een zondag vrij, deze keer moet ik 'm gewoon werken maar zondags
zijn de klanten op de een of andere manier ook altijd goed gehumeurd ;-)

Misschien dat we onze kleinzoon even zien als hij langskomt met zijn papa, ik had voorgesteld om zoals afgesproken op woensdagavond mini-Jutter op te halen voor een nachtje en de dag erna bij ons maar (ex) SD wil dat voorlopig niet. Daar moeten we het dan maar mee doen, eerst maar eens rust in de tent en dan kijken hoe we nog een rol kunnen blijven spelen in het geheel. Ook JutMan heeft het er heel erg moeilijk mee, vraagt iedere dag of er nog nieuws is maar soms wil ik ook gewoon niet alles weten :-( maar FB laat van alles zien, dat hadden wij vroeguhh niet. Kop de bal dan ook weleens terug: hebben wij indertijd iedere dag naar onze ouders teruggekoppeld hoe alles verliep?? Uhh nee, nou goed: LAAT DAN LOS!!! en laten we proberen ons leven te leven.........




Heel praktisch ons leven: de energie meterstanden zijn doorgegeven, we zijn heel fors minder gaan gebruiken en zoals we nu zelf ruw hebben berekend zullen we zo'n 1000 euro terug gaan krijgen en het maandbedrag kan dan omlaag. Normaliter duik ik dan helemaal in de cijfertjes om ook de energiebelasting, vastrecht etc. allemaal door te rekenen maar daar voel ik nu even niks voor. Ik wacht de jaarnota even af en ga dan alsnog aan de slag om alles na te rekenen want het is nog geen jaar vanzelf goedgegaan. Nog 1 jaar bij de NLE en dan kunnen we daar weg, jippie! Ik weet het je kan tussentijds ook best overstappen maar heb geen zin in de boete, heb juist van iemand gehoord die dat alsnog zelf kon gaan betalen. Omdat de verkoper van de nieuwe maatschappij aan de telefoon had gezegd dat zij die boete zouden overnemen maar toen puntje bij paaltje kwam bleek die regel per 1 september te zijn afgeschaft. Weet niet of dit voor alle energieleveranciers geldt natuurlijk maar wederom, effe geen zin an :-( om dat uit te puzzelen.We gaan gewoon weer even de puntjes op de i doorzetten qua verbruik om volgend jaar echt een precies beeld van ons jaarverbruik te hebben. In het jaarverbruik wat ik nu heb doorgegeven zit nog steeds een stukje hoog verbruik omdat we toen nog met 3 personen extra woonden waarvan 2 personen dag en nacht thuis waren en ze hadden ook de nodige apparatuur zoals een groot slurpend aquarium. Omdat ik al jaren wekelijks de meterstanden bijhoud in een schriftje kon ik toen ik de stekker van dat ding eruit trok precies zien wat we in verbruik naar beneden gingen.

Vandaag heb ik mijn salaris alweer binnen en kan er een extra aflossing naar de hypotheek, iedere maand zien we het maandbedrag met een paar euro naar beneden gaan :-) Verder is het een sport om bij de goedkoopste pomp te tanken, we moeten gewoon 2x per maand een volle tank omdat manlief anders niet op zijn werk kan komen. Als het dan kan bij de allergoedkoopste die we vinden kunnen en die gewoon op de route ligt dan is dat weer mooi meegenomen. Gisteravond heb ik nog voor 20 euro kunnen tanken, meer stond er niet op de rekening. Was wel jammer want de literprijs was € 1.254 (diesel) zo laag is het in geen tijden geweest! Ik denk dat ik morgen maar eens een kijkje ga nemen bij Gekke Gerrit, een winkel met zeer lage prijzen (zeggen ze zelf) omdat ze uitgerangeerde merk artikelen verkopen. Ik wil wat voorraad spulletjes inslaan voor de noodoproepen die steeds maar voorbij komen, schrijnende gevallen die we natuurlijk ook niet allemaal kunnen helpen maar och het gaat zo goed met ons land, kuch, kuch.........Soms moet ik ook wel eens op het puntje van m'n tong bijten hoor want bij heel veel mensen moet ook nog het besef groeien dat je allemaal de tering naar de nering moet zetten en dat je daar heel creatief in kan zijn. Gelukkig spreek ik die mensen ook, die blij zijn met wat er gedeeld word en daar graag voor omfietsen. Vandaag weer iemand iets kunnen meegeven die net werkeloos is geraakt en geen zicht heeft nog op wat anders. Ik gebruik mijn werkplekken ook als afhaal adres die liggen altijd heel centraal ;-)

Maandag sta ik weer op een multi culti plek en daar vlakbij is een nieuwe halal supermarkt, die is echt zo waanzinnig leuk. Je waant je op vakantie!!!! Je vind daar onwijs veel basisspul, kruiden en vlees voor super lage prijzen. Wij zijn voor de hond en katten qua voeding overgestapt op barfen en dat haal ik nu ook daar omdat ze een veel groter assortiment "vreemd" vlees hebben dan bij de gewone slager, zo blijft het betaalbaar. Zelf eten we alleen nog maar scharrelvlees dat haal ik dus niet daar, we eten er minder van omdat het duurder is maar stukken beter. Jongste Jutter word nog een verkondiger van bio onder zijn medeleerlingen ;-) " joh alles smaakt veel lekkerder als het bio/scharrel is"!! Als we ooit weer vlees zouden moeten halen op kiloknaller niveau (vegetarisch is in ons gezin nog een brug te ver voor de mannen) dan komt het bij de halalsuper vandaan dat staat vast. Je ziet daar dus niks gepaneerd of geperst liggen, gewoon puur vlees!!

Gister aten we weer eens chili con carne, voorheen gebruikte ik daar een zakje mix voor maar aangezien die zakjes voor het grootste gedeelte uit e-nummers en vulmiddel van bedenkelijke afkomst bestaan wilde ik ook daar een eigen mengsel voor maken. Misschien iets minder komijn en meer chili er in de volgende keer want manlief vond het muf?? (nou heeft hij nachtdienst deze week en dan is ie gewoon wat "lastiger" met eten hihi) dit is het recept en bij mij een blijvertje:

  • 1/2 theelepel chili
  • 1 theelepel komijn
  • 1 theelepel nootmuskaat
  • 2 theelepels uienpoeder
  • 1,5 theelepel knoflookpoeder
  • 2,5 theelepel paprikapoeder
  • 1/4 theelepel koriander
  • snufje zout






Geen opmerkingen:

Een reactie posten