maandag 22 september 2014

Zal dan nu toch echt de herfst invallen...........ik hoop het ;-)


 
Kaarsjes, pompoenen, en vooral koelere temperaturen YEAHH
 
Voor de wintervoorraad gister appels ingeslagen, zelf geplukt in de boomgaard bij een boer maar ik was niet de enige zot die op de oproep afkwam..........Mènn wat kunnen mensen massaal gestoord doen zeg GRUMPHH!! Het hele dorp liep vast en ik was bijna zover om te besluiten rechtsomkeer te maken ware het niet dat we compleet vast stonden én er een klein mannetje op de achterbank zat te murmelen dat hij toch echt appels wilde plukken :-) Dus maar even volgehouden en beloond met 44 kilo appels die natuurlijk wel deze week verwerkt moeten worden.........Samen ook nog maar even een ijsje gekocht 's middags en een kringloop bezocht. Voor Mini-Jutter alvast een paar zgan. winterlaarsjes gescoord, voor € 4.50 kon ik die niet laten staan en voor mezelf een papierschepraam voor slechts € 1.95, die kan ik dus weer van mijn wenslijstje afstrepen en weer als een project op een ander lijstje erbij ;-p 
 
's Avonds had ik van de FBgroep brood-uitdeeldienst en kreeg ik als bedankje 2 potjes jam en  nog een zak vol sterappeltjes en stoofperen, ik kan m'n lol op! Toch blijf ik het feestboekgebeuren een raar iets vinden.......mijn eigen lokale "consuminderhuis" draait nu een aantal weken en er zijn al 100 leden. Maar de input is nul komma nul, ik snap dat dus niet!! Kennelijk is er voor veel mensen geen drempel om van de zoveelste groep lid te worden maar iets actief ermee gaan doen wat toch echt wel mijn bedoeling is - leren en delen van & met elkaar - dat zit er vooralsnog niet in. Er zijn in onze regio ook talloze weggeefgroepen actief waar driftig geloot word op allerlei spullen waarbij ik op een gegeven moment wel mijn vraagtekens heb. Zie heel vaak dezelfde namen voorbij komen en ook heel vaak de melding dat iets toch niet opgehaald is en weer in de verloting gaat?? Ook weer zo'n staaltje passiviteit, wel meeloten want dat gaat met een muisklik maar als het op ophalen aankomt dan laten ze het erbij zitten. Ik kan er niet aan wennen, vind het een rare mentaliteit. Bemerk bij mezelf dat ik weer teveel energie in stop door een aantal mensen ook nog spullen achter hun reet aan te brengen...moet ik ook niet doen :-(

Maar goed, IK ga niet passief zitten doen zonde van mijn tijd en alle ideetjes die borrelen. Ik hou me wel aan m'n ophaalafspraken en heb alvast een pot eucalyptus staan voor de winterse anti-snotter stoombadjes en JutMan heeft een heerlijk merk fleecevest gekregen. Verder ook nog een groot aantal potjes ontvangen om te wecken en een volle grote zak houtskool en aanmaakblokjes gered van de kliko van iemand die graag volgend jaar weer nieuw koopt?? En kennisgemaakt met een echte freegan.....dat krijgt vervolg ;-)


 

1 opmerking:

  1. Appelen plukken lijkt me heel erg leuk. Geen wonder dat kleine JUTman zin erin had.

    Ik heb enorm veel bewondering voor je werk! Maar goed dat er nog een paar mensen dit ernstig nemen.

    Goed bezig, JutVrouw!

    BeantwoordenVerwijderen