zondag 16 maart 2014

Sneeuwmaan..........

ik sluit net de gordijnen en zie de prachtige Volle Maan aan de hemel staan, vandaag staat in het teken van de Sneeuwmaan. Heel symbolisch vond ik hier het volgende over:

snowmoon-709162
Sneeuwmaan
De Indianen noemden de maan in februari de sneeuwmaan omdat in februari van oudsher de zwaarste sneeuw valt. Het werd om die reden ook wel de hongermaan genoemd, omdat extreme weersomstandigheden een grote wissel konden trekken op de voedselvoorziening. De sneeuwmaan valt tussen twee Keltische festivals: Imbolc (zaaien) en Ostara (ontkiemen).
Ik vind dit altijd een magische volle maan, omdat dit de tijd is waarin bepaald wordt of zaadjes wel of niet uit gaan komen. Om die reden heeft de Sneeuwmaan als thema kiemkracht. De natuur is hard en niet elk zaadje dat op de aarde valt zal ontkiemen. Hetzelfde geldt voor onze plannen en ideeën. Niet ieder idee dat in ons opkomt, is praktisch uitvoerbaar. Deze maan is daarom een ideaal moment om te kijken naar onze plannen en daaruit te kiezen welke we willen uitvoeren en welke we willen uitstellen of laten vallen.
Je moet er voor zorgen dat je geen energie verspilt aan dingen die toch niet uitvoerbaar zijn. Geef je energie aan die plannen waarvan je weet dat je ze ook in de praktijk kunt brengen. Je kunt dit doen door voor jezelf een lijstje te maken waarin staat wat je wilt en wat op dit moment overbodig is. Dit kan een gevoel van opluchting geven. (bron: angellightheart)

Vandaag na het werk voor het eerst weer heerlijk met mijn handen contact gemaakt met Moeder Aarde, wat heb ik dat gemist.........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten