vrijdag 7 maart 2014

Bluhhh......nog geen weekend :-(

de afgelopen twee weken waren tropenweken want door ziekte en zeer moest er weer het e.e.a. opgevangen worden op het werk en dus werkte ik iedere dag inclusief mijn midden-in-de-weekse vrije donderdag die ik daarvoor moest inleveren. Daardoor moest ik dus ook mijn geplande leuke dagje weg met vriendin afzeggen die daardoor maar van ellende de tuintegels en schutting met d'r nieuwe hogedrukreiniger ging schoonspuiten ;-)) maar dat  dagje halen we volgende week wel weer in dus dat is alvast leuk om naar uit te kijken. Het staat altijd garant voor een berg LOL! Wat betreft de financiën, daar heb ik ook al geen grip op dezer dagen........er zijn niet rekening mee gehouden kosten (stom van mezelf) als kapper en AGA onderhoud, dat laatste was alleen verrassend genoeg 20 euro goedkoper dan vorig jaar......en er gaat van alles kapoet wat niet altijd low-budget gerepareerd kan worden. De vlotter van de stortbak bleef hangen waardoor ik bijna mijn kans schoon zag om voortaan met een gieter en regenwater de wc door te spoelen in het kader van besparen op schoon drinkwater. Maar daar stak manlief snel een stokje voor en fixte het vlug (zonder kosten), maar daarentegen had hij zijn verkeerde brilletje op en parkeerde iets te krap in bij oudste Jutter voor de deur hierbij zag hij de kolossale grofvuilcontainer over het hoofd die nu in de zijkant van de bus gegraveerd staat..........

   

Oei dat gaat ie nog lang horen!! Nou geven wij niks om het uiterlijk van onze bolide als het maar rijd van A naar B maar het is niet nodig. Hierdoor zie ik mij genoodzaakt om eerdaags de auto eens flink te wassen en te poetsen ;-p zodat de bus daarna voorzien kan worden van óf een mooie schildering á la Josien Broeren of ik ga aan de slag met de snijplotter en voorzie de bus van de nodige bloemetjes, bijtjes, vlinders en andersoortige beplakkingen. Dan moet de auto wel naar de garage voor andere zaken: nieuwe schokbrekers en een veer, dat gaat ons ca. 500 euries kosten maar dan kan ie er ook wel weer even tegen. Het grootste gedeelte van de kosten gaat op aan arbeidsloon, voorheen kon onze oudste dat voor ons doen maar die is nu veel te druk met z'n eigen huis. Voor de kippen is de vrije uitlooptijd weer even voorbij nu we willen gaan zaaien en planten maar daarvoor wil ik in de grote buitenren wel een knappe bodembedekking voor ze hebben in de vorm van houtsnippers, via MP al gekeken maar dat kost een vermogen en dan moeten we het nog zelf ophalen ook. Maar hiervoor is ook alweer een mooie oplossing gevonden: mannetje van de gemeentelijke snoeidienst aangehouden die langsreed en uitgelegd wat we zochten waarop hij ons prompt het telefoonnummer van de ploegbaas doorgaf. Die gelijk opgebeld en nu komen ze eerdaags een vracht storten voor de deur, hoe super is dat!! 

Ach het is niet allemaal kommer & kwel hoor, ik doe tegenwoordig een gratis DIY cursus 
"Kleine Gelukkies" waar een ander een grofbetaalde mindfulnesstraining doet :-) Kijk naar de dingen alsof je ze voor de eerste keer ziet - á la Flow -

Zo vond ik vandaag bij het wegbrengen van een tas afvalplastic een hele berg grote vierkante plastic plantpotten, daar heb ik alweer een leuk plannetje mee. Vandeweek al een Tork rol gevonden (dacht ik) in de berm naast het fietspad wat bij thuiskomst een katoenen handdoekrol bleek te zijn - nieuw en ingeseald - 's kijken wat we daarmee kunnen? Voor de rest zie ik mijn kleine gelukkies of andere pretmomentjes in het zwaaien naar de postbode van de andere postbezorging als we tegelijkertijd dezelfde route doen, goeiemorgen roepen tegen een wildvreemde jogger, de route van werk naar huis eens rijden door een heel andere buurt waar ik nog nooit geweest ben, de mooie boomstammetjes die manlief scoort, het gratis uitprinten van een CV voor een wildvreemd meisje omdat die dringend een baan nodig heeft maar zij zelf geen printer heeft staan, het krijgen van zegeltjes van een ander bij de kassa voor bv. de Artis actie of die van de Efteling (die geef ik dan zelf ook weer door) en zo nog meer......

Ik ga me maar eens verdiepen in de zaadbommen voor een burgerlijk-ongehoorzaam-zaadbommenoffensief :-) we kregen gister een wijkkrantje waarin een oproep stond om toch vooral initiatieven door te geven omdat er bij ons op 't dorp nog helemaal niks werd georganiseerd. Goh hoe wonderlijk?? Ik woon net buiten het dorp dus hoor er ook gelukkig niet helemaal bij haha maar er wonen hier grotendeels rupsjes-nooit-genoeg die zeker niks gaan ontplooien voor een ander "want ik werk er toch hard voor" supergrote dure auto's voor de deur van hun huizen die in de verkoop niet voor minder dan een bedrag met 6 nullen gaan en al zijn of gaan ze failliet dan nog houden ze graag de schone schijn op........Deze mensen gaan echt geen buurtmoestuin of weggeefwinkel beginnen, thuisafgehaald.nl heeft hier geen poot aan de grond en zomaar een mini-bieb beginnen?? Dan is er altijd wel een of andere azijnzeikerd die de gemeente gaat bellen of daar wel toestemming voor is gegeven...........tsssss triest. 


Maar hoe mooi is het leven nu: de zon gaat prompt nog schijnen zo in de namiddag :-)

Foto: Good ol Mr Bean :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten