maandag 18 november 2013

Maandag..........

ZO, de nieuwe week is weer gestart. Niet echt een weekendgevoel gehad maar dat ligt aan mezelf........er zijn teveel leuke dingen waar ik naartoe wil of aan wil deelnemen en dan raakt soms het schemaatje te vol. Zo moest ik zaterdag gewoon werken en daarna ging ik eindelijk voor het eerst met miniJutter naar de Sint intocht hier op 't dorp. Dat doen ze al een aantal jaren pas om 17.00u. zodat het dan al begint te schemeren en het daardoor echt spannend maar ook nog sfeervoller is! De tijd kwam mij dus wel goed uit, 's avonds bleef kleine man ook bij ons en mocht hij zijn schoentje zetten. Om 21.30 kwam de vraag van oudste Jutter of ik ze nog even naar Amsterdam wilde brengen voor een of ander feest. Dus eer ik met de benen op de bank kon zitten was de avond om.........de volgende morgen begon ook alweer vroeg want mini Jutter heeft nu ineens wel het begrip "schoentje zetten" begrepen en dat daar dan een kadootje bij hoort ;-) maar omdat ik de eerste cursusdag van Permacultuur voor tuinliefhebbers had in Oh, Oh, Den Haag moest ik alweer snel op pad. Ik was weer even een dorpeling in de grote stad, tweebaanswegen waarop je mekaar gewoon kan inhalen gewoon in het centrum en de tram die naast je staat voor het stoplicht maar die op het zelfde moment als jij groen licht krijgt en dan ineens rechts voor je langs afbuigt.........Maar ook een gekraakt kassencomplex in Wassenaar bezocht wat al tien jaar leegstaat en waar je jaarrond met gemak 50 man van te eten kunt geven. Maar ja het grote geld houd tegen dat de kas weer in ere hersteld word want die zien natuurlijk dollartekens: als je dat complex ooit platgooit en een rijke graaier bouwt er zijn buitenhuisje midden in de sjieke bossen van W. dan brengt dat (eenmalig) meer pegels op. Nu staat er nog een allerschattigst houten huisje van een antroposofiese dame met permacultuurtuintje waarin wij ons een middagje mochten uitleven. Dus toch lekker buitengespeeld ;-p Vanmorgen met de hond uitlaten bedacht ik me wel dat ik het heerlijk zou vinden om bv. eens een halfjaartje in het geheel niet te werken en dan eindelijk de dingen te kunnen volbrengen die ik leuk vind.......sweet dreams!!!!! Want dat gaat niet gebeuren natuurlijk, dan lossen we nevernooit de hypotheek af en moet de boel zeker weten over een jaar of tien verkocht worden. Mooi niet!!!!! en dus zit er niks anders op als te blijven werken en dan maar af en toe een overloaded koppie te hebben omdat ik toch ook van alles naast het werk wil blijven doen. Heb helaas maar al te vaak mensen gezien die tot hun 65e gewacht hebben met de dingen doen die ze altijd wilden en toen dood neer vielen.........Altijd gewerkt en niet hebben kunnen genieten van echt vrije tijd. Ik ga maar weer eens wat vrije dagen aanvragen ;-))


Als het goed is gaat het oudste koppel komend weekend ook echt over naar hun eigen stekkie, ze gaan daar nog wel een tijdje op de bovenverdieping bivakkeren maar ook zij willen op zichzelf. We lopen elkaar gigantisch voor de voeten wat de sfeer absoluut niet ten goede komt. Ik ga alvast de bonte kleuren verf opzoeken voor mijn eigenste Villa Kakelbont YEAHHH al zou ik een wandje met behang van Catalina Estrada ook niet afslaan.............





1 opmerking: