vrijdag 11 oktober 2013

Daar zit je dan met je goeie gedrag in een kouwe omgeving met een mistroostig uitzicht............





Een dagje betaald haken ;-) dat dan weer wel, maar zo'n dag duurt lang en mijn gedachten dwalen dan af naar dingen die ik dan "in plaats van" had kunnen doen. Maar goed, de dag komt evengoed wel weer om, m'n tweede granny deken schiet alweer aardig op, morgen een half dagje op eveneens een saaie vestiging alleen daar kan ik geen haakwerkje mee naar toe nemen. Op dat soort momenten snap ik ook wel dat er bezuinigd moet worden - heus wel - maar het hoeft niet met de botte bijl. Daarbij komen de energiezuigende taferelen hier thuis met de volwassen geachtte kinders ook nog eens en mènnnnnnnn wat verlang ik er dan naar om een tijdje op een onbewoond eiland te zitten in m'n yurt.........


Voor de rest gaat het wel hoor ;-))


Op het financiële vlak zijn we inmiddels overgestapt naar een andere verzekeraar voor inboedel, opstal, glas en aansprakelijkheid, dat kon per direct en ik heb zelfs vanmorgen al de 100 euro aan bol.com-bonnen binnengekregen!!! Alleen de cashback heb ik nog niet toegekend gekregen dus daar moet ik nog wel even achteraan, zonde om te laten lopen. Deze overstap scheelt weer zo'n 25 euro in de vaste maandlasten, we zijn in drie jaar tijd van 3400 naar 1650 aan vaste lasten gegaan en we zijn er echt niet slechter van gaan leven, wel anders..........Ik had vandeweek een gesprekje met een lieve collega die vreselijk in de piepzak zit over ons boven het hoofd hangende ontslag. Zij is bang dan niet meer te kunnen blijven wonen waar ze nu zit (koophuis) en is de financiën aan het doorlichten. Haar man ziet het echter helemaal niet zitten, is wars van veranderingen en wil bv. niks van de 30!! organisaties schrappen waar ze maandelijks of jaarlijks aan doneren.....Ik hoop haar te kunnen motiveren om toch nu door te pakken zodat het straks - als het een voldongen feit is dat er van minder geld moet worden geleefd - niet zo moeilijk meer is, ze er naartoe heeft kunnen werken. Alles wat ze er nu al vanaf kunnen knabbelen en dus nu over gaan houden kunnen ze op een bufferspaarrekening storten. Voor een aflossing op de hypotheek om die maandlasten naar beneden te brengen, of gewoon voor extra armslag om het verlies aan inkomsten op te vangen totdat er wellicht een nieuwe baan gevonden is.


Zelf wil ik dit weekend eens in de woekerpolis duiken, we hebben bericht gekregen van die maatschappij over een evt. afkoop maar JutMan wil 'm het liefst laten omzetten naar een of andere spaarvorm ZONDER aandelen. Ik verwacht addertjes onder het gras, sowieso van de "gratis" bemiddeling van de tussenpersoon die ons word toegewezen. Ik vermoed als puntje bij paaltje komt en er echt dingen overgesloten gaan worden dat we dat toch aan hem moeten betalen en dat wil ik pertinent voorkomen. De mannetjesputter die ons ooit die fijne polis heeft aangesmeerd en zijn provisie heeft gebeurd is intussen met de noorderzon vertrokken.........voor ons géén tussenpersonen meer! Ik ben ook van mening dat als het lonend is om de polis af te kopen we dit ook gewoon moeten doen en gelijk nu moeten doorstorten als extra aflossing. Het heeft geen zin om tegen de huidige rentes door te sparen en later af te lossen, je weet nooit wat waardes doen in de toekomst. En ik ga ook niet meer uit van groei maar van het hier & nu ;-)


Van 't weekend moet er wat post geordend worden, een GTA ingescand en opgestuurd, wil ik graag een appeltaart bakken en de was wegwerken. Ondertussen kan ik dan de slechte handdoeken er tussenuit zoeken, daar maak ik dan sopdoekjes van. Ik heb nog wat nieuwe handdoeken liggen die even gewassen moeten worden omdat ze anders niet lekker afdrogen, het is wel van alle kleurtjes wat maar we zijn toch niet van die types die een keurig stapeltje op kleur matchende handdoeken in de badkamer hebben liggen. En verder ga ik op zoek naar kleur...........


Mooi weekend allemaal !!!!!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten