maandag 9 september 2013

Naar de kermis.......




Van oudsher is het najaar KERMISTIJD en ook bij ons in "de stad" is de kermis weer neergestreken, de exploitanten klagen nu al steen en been. Vanwege de crisis (huhh is er crisis dan.....) komen mensen nog slechts één keer in een week een rondje kermis doen maar de kosten voor een staanplaats zijn gestegen. Bij ons in de gemeente heeft men besloten voortaan een bureau in te moeten schakelen voor de organisatie van het gebeuren en dat is nu al feest :-( Het bureau word goed betaald maar heeft geen flauwe notie hoeveel plek een bepaalde attractie nodig heeft zodat er nu twee enorme attracties pal naast elkaar staan en de één niet tegelijk met de ander kan draaien i.v.m het risico dat het elkaar raakt met alle ellende van dien...........

Ik zal er deze week ook wel een keertje aan moeten geloven (maar vind dat heels niet erg ;-)) met Mini Jutter. Bij voorkeur als het begint te schemeren dan branden alle lampjes zo mooi. Brengt mij ook weer even terug in de tijd.........de tijd dat ik klein was en als dan de grote kermis op het plein stond mochten alle kleinkinderen bij oma 10 gulden kermisgeld halen. Tien gulden pff wat doe je daar nu nog mee?

Kortingsbonnen bestonden toen vast nog niet maar gelukkig wij hebben ze wel dus maak er gebruik van via: http://kermiskorting.nl/. Helaas staan die voor onze plaats er weer niet tussen maar daarvoor in de plaats hebben wij nog het fysieke plaatselijke woensdagsuffertje waar vorige week een dubbelvel met bonnen in zat :-p

Mocht je deze niet meer hebben ga dan even op streun bij de plaatselijke afhaalpunten voordat deze ze aan het oud papier doneren..........

Brengt mij meteen weer even bij het gegeven dat wij hier allemaal vanaf januari 2014 een oud papiercontainer erbij krijgen. Mooi want dan hoef je er niet meer mee op pad maar mij benieuwen of dat extra geld gaat kosten stiekum omgeslagen in de afvalstoffenheffing? Tegenwoordig doen ze ook de hondenbelasting gelijk bij de OZB op de factuur, die betalen we dan in tien termijnen. Toch kwam er vorige week een ventje aan de deur om te controleren hoeveel honden er evt. zouden aanslaan als hij op de deur klopte??? Die van ons ging temet door de ramen, dus ik naar buiten om te kijken wie of wat er was, meldde de man zich fijntjes als "de hondenbelastingcontroleur" om vervolgens te melden dat hij al had gezien dat we keurig de hondenbelasting betaalden. Waarom kwam ie dan kijken als ie dat al wist?? En als klapstuk stond ook afgelopen maandag gelijk de fijne vent van afdeling handhaving op het erf om te controleren of oudste Jutter met gezin wel uit de aanleunwoning vertrokken waren per 1 september.......kwam ook nog even op zolder kijken hoe de matrassen er op de grond bij lagen en vertrok weer. Met de mededeling dat we dezelfde middag nog uitsluitsel zouden krijgen van zijn bevindingen, dat werden dus weer twee lange dagen met de zenuwen of ze niet weer wat te "plassen" hadden. Maar het was goed zo, we worden niet vervolgd????? Jaja, een gezinnetje laten wonen in een compleet mini huisje op je eigen erf mag niet maar je mag ze wel op een matrasje op de kale houten zoldervloer laten slapen dat is stukken beter.........En nog mooier: hij komt nog een paar keer "spontaan" controleren of we ons wel blijvend aan de afspraak houden, voor onze eigen veiligheid!! Ik hoop toch zo dat ik de volgende keer wel zelf thuis ben als ie komt dan zal ik 'm meteen haarfijn vertellen dat dát de laatste keer was dat ie voet over de erfgrens zette. Ik wil niet de rest van m'n leven te pas en te onpas een ......'er - lelijk woord - over de vloer hebben, ik wil ook nog gewoon kunnen leven. Deze maatschappij begint me toch al aardig te benauwen: "Beste Menschen, meld u aan bij Burgernet! als u uw buurman dan steeds 's avonds laat de deur uit ziet gaan en u vind dat verdacht, geef 'm dan aan!!" U bent de oren en ogen van onze maatschappij, wij kunnen de misdaad niet alleen oplossen wat zijn uw theoriën bij deze moord..........??? Hoe kunnen we het elkaar zo moeilijk mogelijk maken, nee vrinden zullen de overheid en ik nooit worden.


De volledige uitzending kan je hier terugkijken
De Hokjesman - De autonomen.........


2 opmerkingen:

  1. Opmerkelijke houding van deze handhaver. Iets té 'dienstverlenend'. Ik zou er eens een gesprekje met het Juridisch Loket op wagen, want volgens mij gaat dit een tikkeltje te ver.
    Sterkte er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pffff....hebben wij even geluk....onze honden blaffen niet...echt niet.
    Waarom ze niet blaffen weet ik ook niet, maar zo zijn ze bij ons gekomen.

    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen