woensdag 3 april 2013

Het eerste verdiend............

is het geld wat je uitspaart door eerst te kijken naar een alternatief voordat je naar de winkel rent.......de afgelopen dagen heb ik zoal het volgende gedaan:

Rubberlaarzen die ik graag draag naar de tuin (gevonden uiteraard ;-) zaten mij wat te krap bij de kuit, dus hup met de schaar aan de achterzijde op de naad een knipje gegeven en yes nu zitten ze perfekt!

De frambozenstruik moest opgebonden worden, dit deed ik met een strip vuilniszaksluiters die ik laatst op mijn postronde vond, prima binddraad voor niks.

Het voetpedaaltje van onze superdure Wesco vuilnisbak met een winkelwaarde van € 175,00 (nee, not me ik had 'm natuurlijk van het grofvuil, de kleur zal wel niet gestaan hebben bij de nieuwe keuken van de mensen die 'm z.g.a.n. weggooiden.........) brak af, manlief zette er twee nieuwe schroefjes in en het voldoet weer prima.

Ik vond op straat een verhuisdeken die ik al zo lang wilde voor een creatief project, deze heb ik even meegedraaid met een wolwasje en ligt nu klaar voor hergebruik.


 


De steel van de Fissler koekepan (ik zal maar niet vertellen hoe ik aan die pan kom, word vast ééntonig ;-) zat los maar een paar draaitjes met de kruiskopschroevedraaier en die zit ook weer muurvast.

We zaten 1e paasdag met het gehele gezin compleet incl. schoonmama aan tafel voor het avondeten en bereidde ik met van alles wat ik ruim vooraf had ingeslagen (natuurlijk met korting) en bewaard in de vriezer. Niks geen gestress in de winkel vlak voor pasen en heerlijk & betaalbaar gegeten met 9 personen.


En de never-ending story van het hekwerk voor een ren voor de Tokkies......inmiddels hebben we rondgekeken wat we zoal hebben liggen: 3 vlechtijzeren hekken met wilgenmat en enkele losse wilgenmatten, zo hoeft er al heel wat minder bijkomend materiaal aangeschaft te worden.


1 opmerking:

  1. ja klopt als een zwerende vinger zei mijn moeder altijd, ik wou wat meer bergruimte in mijn voorraad kast, en gebruikte daarvoor de wijnkistjes die ik mee naar huis gesleept had van mijn werk en waarvan iedereen zei ,wat moet je er mee, gebruik bubbeltjes plastic en inpakmateriaal wat ook weer op het werk weggegooid werd, als isolatiemateriaal , stokken die ik buiten vind als steun voor de plantjes buiten i.p.v. iets te kopen en als er eten word weggegooid op mijn werk wat nog lang niet over de datum is en nog gewoon dicht zit,wat regelmatig voorkomt dan neem ik dat ook mee en gebruik het zelf of ik gooi het buiten voor de vogels.de mogelijkheden zijn oneindig als je er oog voor hebt en er opebn voor staat.

    BeantwoordenVerwijderen