donderdag 21 maart 2013

TIP!! Kaarten voor Landleven 50% korting & recept

Het is pas in september (vrijdag 13 t/m. zondag 15 september)
maar misschien wel een leuk uitje?

Als je via deze link kaarten voor dit evenement besteld en dan aanvinkt dat je abonnee bent (ook al ben je dat dus niet ;-) dan betaal je de helft van de prijs oftewel € 7.65 voor een kaart!

Als je een Museumjaarkaart of Vriendenkaart van het Openluchtmuseum hebt betaal je helemaal geen entree maar moet je wel in de rij voor de kassa.........Gratis toegang ook voor kinderen tot slechts 3 jaar, daarboven betaal je normaal € 10.75 per kaart dus is bovenstaande optie voordeliger al vraag ik me af of kids het leuk vinden? De toegang geld overigens voor zowel het Openluchtmuseum zelf als het evenement dus wellicht een leuke combinatie.

Meer informatie over dit gebeuren vind je op 

Deze bestel-actie loopt tot 20 april! 


1grijs
bron: www.pindakaashuisje.nl

Via de standhouderslijst vond ik trouwens een recept om zoutloze (vogel)pindakaas te maken om in het pindakaashuisje op te hangen. Zo'n vogelvoederding is hartstikke leuk natuurlijk maar ook best wel prijzig omdat in dit geval de dakbedekking is gemaakt van oude leitjes van een oude abdij. Maar wel leuk als inspiratie.........hier in ieder geval het recept voor de inhoud wat je natuurlijk ook gewoon zelf op je brood kunt smeren :-)

Recept pindakaas

Pindakaas bevat zout, het advies van de vogelbescherming is zoutloze pindakaas te gebruiken. Er is speciale vogel-pindakaas te koop zonder zout, deze is wel erg prijzig. Een alternatief is de biologische pindakaas van Aldi (is me nog nooit opgevallen?) of de natriumvrije pindakaas van Albert Heijn (die winkel boycot ik voorlopig om z'n arrogante werk"gevers"houding).

Wij vinden het het leukste om zelf de pindakaas te maken! Dat is namelijk heel erg gemakkelijk en leuk en gegarandeerd zoutloos!

Recept voor ongeveer 300 gram pindakaas.

Ingrediënten

250 gram gedopte en geroosterde pinda’s (zonder vlies)
1/2 tot 1 eetlepel arachide-olie (dat is pinda-olie)
1/2 tot 1 eetlepel suiker

Bereiding

Doe pinda’s en suiker in de blender. Doe er om te beginnen een halve eetlepel olie bij. 
Het resultaat moet in elk geval smeuïg zijn. Draai een pasta van de pinda’s 
Als uw blender niet glad genoeg maalt maar u wilt wel gladde pindakaas, dan kunt u de pindakaas door een zeef wrijven. Doe de pindakaas in een schone pot en serveer hem aan de vogels! Zo heeft u zoutloze pindakaas! Als u grove pindakaas wilt kunt u gewoon eerder ophouden met malen, maar u kunt ook gladde pindakaas maken en daar grofgehakte pinda’s bijdoen of vruchten of vogelzaad!



2 opmerkingen:

  1. Beetje flauw wel he, om aan te geven dat je abonnee bent als dat niet zo is ;-) Maar voor mij is het gelukkig niet van toepassing, want ik heb een museumkaart. En nu ga ik op de link klikken om te kijken waar het eigenlijk over gaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik vind het niet flauw. Als ik een mail van ze krijg dat ik "als zeer gewaardeerde abonnee" (wat ik dus niet ben.....??) de kaarten met korting mag bestellen dan houden ze kennelijk geen goede klant administratie bij ;-) en dan hoop ik maar dat iemand anders daar ook blij mee is

      Verwijderen