zondag 4 november 2012

Ideetje.........doe je mee???


Al eerder schreef ik een blogje over dat ik het zo mooi zou vinden om bepaalde tijdschriften met elkaar uit te ruilen. Zo hoef je niet allemaal een abonnement te hebben op hetzelfde blad en kan je van alles en nog wat lezen (ik bedoel dan met name de bladen die je niet in de reguliere biebs vind) een soort alternatieve leesmap. Helaas heeft dat idee geen uitwerking gekregen want kennelijk is dat nog steeds een brug te ver........Maar ik heb nu in een vlaag van verstandverbijstering een exemplaar van Mollie Makes gekocht in het nederlands en die wil ik toch delen met anderen, ik heb het gelezen HEERLIJK!!! En wil dit nu ook met anderen delen, dus wat ga ik doen (een beetje in het verlengde van swappen): ik stuur het naar iemand toe die het na het lezen vervolgens weer doorstuurt naar een volgende.........je hoeft er verder niks voor te doen, maken, ruilen of wat dan ook, alleen doorsturen dus je hebt enkel de portokosten. Maar ook het goeie gevoel dat je er weer iemand anders óók blij mee maakt en het blad niet bij één iemand op de plank blijft liggen. 


Doe je ook mee??????? Mail dan gaat het z.s.m op de post --->

11 opmerkingen:

  1. Ja , ik doe mee! Stuur maar naar :i.klavier@gmail.com dan geef ik m`n adresgegevens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel de weinige tijdschriften die ikheb ook en deel ze uit aan colega's.
    En krijg soms ook de Consumentenbond tijdsriftte lezen. Toch aardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk idee, ik doe mee! Ik zie geen emailadres van je. Het mijne: petra.de.jong@planet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil nog steeds graag mijn tijdschriften met je delen.
    Als ik even wat rust in mijn hoofd heb stuur ik wat naar je toe , dan kun je zien wat je daarmee wilt doen , lezen of lezen en delen

    Petrous

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een goed idee en erg sociaal van je en lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig dat je mijn blog bent gaan volgen! Ik ga jou ook volgen... ben wel van recyclen, delen etc.! Goed idee van het doorgeven van tijdschriften, kranten en zo. Ik doe dat ook met buurvrouwen, collega’s etc. Spaart iedereen geld uit en blijf je toch op de hoogte van alles!
    Groetjes, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle tijdschriften die ik krijg deel ik weer met andere mensen die de nodige jaren in Nederland gewoond hebben. Onder elkaar geven we al het leeswerk door en het leuke is : voor ons hoeft het niet nieuw te zijn want het is altijd nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel veel voor tijdschriften delen. Ik ben beetje bladenverslaafd. Ik probeer me echt in te houden.. En toch ligt er een flinke stapel die ik vervolgens weer niet weg kan gooien.. Maar opsturen kost toch ook weer aardig wat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Maria, ja postzegels kosten ook geld maar dat is altijd goedkoper dan dat je tig bladen los koopt per week/maand terwijl de buurvrouw, vriendin, collega of andere blogger dezelfde bladen ook heeft óf graag wil lezen! En wie weet heeft zij dan weer iets wat jij graag wil lezen en kan je met elkaar uitruilen, beland er uiteindelijk minder papier in de afvalstroom en houd je geld in je pocket ;-)

      Verwijderen