zondag 28 oktober 2012

Post verzendtarieven



***




***

Voor bovenstaande twee verzendwijzes geldt uiteraard wel dat je een een dergelijk servicepunt 
in de buurt moet hebben, PostNL heeft vaak een servicepunt in een een lokale supermarkt







Voor brievenbuspost ben je natuurlijk nog altijd het allervoordeligst uit als je de "goeie-ouwe" gulden post zegels gebruikt van postzegelsmetkorting en het staat ook nog eens heel gezellig. En wil je toch een pakketje versturen met PostNL maar niet het bijbehorende bedrag betalen dan kun je bij P.M.K ook  pakketzegels bestellen, je krijgt dan een combinatie van zegels met verzendbewijs wat geldig is als reguliere pakketzegel maar het is toch ruim een euro voordeliger! Hoe meer je tegelijk besteld hoe hoger je korting, dus misschien een mooi iets om collectief met een aantal uit je nabije omgeving te bestellen en onderling te verdelen. Voorbeeld: als je met 5 personen 50 pakketzegels besteld en er uiteindelijk dus ieder 10 afneemt dan kom je nog voordeliger uit als bij DHL!! Doe dat gelijk ook met je gewone postzegels en je bespaart € 24.30 op 10 pakketjes en 100x een brief versturen en ze berekenen ook nog eens geen verzendkosten! Houd er wel rekening mee dat PostNL de tarieven wel weer verhoogd per 1 januari 2013 met 4 cent per postzegel. Durf je het toch niet aan om je post op "alternatieve" wijze te versturen dan kan je nu nog de postzegels met 1-aanduiding kopen, deze mogen nl. ook gewoon gebruikt blijven worden zonder bijplakken!! En voor gewone platte brieven maak ik ook nog steeds graag gebruik van Port Betaald enveloppen ;-) En nee daar voel ik me niet schuldig over, en nee mijn soort van versturen maakt niet dat de tarieven verhoogd worden. Die verhoging komt absoluut niet ten goede aan de postbodes & bezorgers die er nog zijn, die verhoging komt in de zakken van de bestuurders, leden van de raad van commissarissen en al dies meer wat daar aan de geprivatiseerde top zit te graaien!! En als er dan commentaar komt vanuit de consument over alles wat er misgaat bij de bezorging dan komt dat volgens PostNL min of meer omdat de mensen die de post nu bezorgen het als bijbaantje zien, nee meneer de directeur zo zetten jullie dat neer! Veel mensen willen maar al te graag een volledige baan met een goede beloning maar ja die worden eruit getrapt na zoveel jaren trouwe dienst en dat moet dan worden opgevuld met bezorgers met superkleine contractjes die ook brood op de plank willen hebben, je moet wat....En wat gek toch dat áls er dan zich een beter betaald iets aandient dat men dan gaat? Dat ligt niet aan de instelling van de bezorgers maar puur aan hun huishoudportemonnee van waaruit alles toch betaald moet worden. Wat voor verklaring zou PrutNL dan toch hebben voor het feit dat als ik mijn brieven in de bus doe in het dorp dit twee dagen later aan komt als dan dat ik mijn brieven post op het industrieterrein? Er staat toch op beide bussen dat ze dagelijks (met uitzondering van de zaterdag uiteraard) na/om 18.00 uur worden geleegd. Maar op het dorp gebeurd dat dus niet........Och jee ik zit weer op mijn hobbelpaard geloof ik (stoom komt uit mijn oren)

Alleen daarom al zou je alternatieven gaan zoeken.............




4 opmerkingen:

  1. Na er 2 weken gewerkt te hebben, klopte er al niks meer van mn uren, wersd de vrije dag die ik tijdens het solliciteren al had aangegeven voor de 3e keer ingepland en kon ik ouwehoeren wat ik wilde, maar er werd niks aangepast. Ik was blij met het baantje, maar na die 2 weken was ik het al beu. het werk was prima, maar het gedoe er omheen verschrikkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik verstuur dus ook met de DHL. maar wat jij allemaal noemt ga ik ook eens uitzoeken.

      Verwijderen
  2. Hihi, ik zie de stoom hier voorbij vliegen!
    Ik verstuur ook al heel lang via DHL. Jammer dat ze de tarieven ook net weer verhoogd hebben, en dat ligt niet alleen aan de BTW-verhoging. Maar het blijft goedkoper dan PostNL, en de service is prima. De pakketten mogen iets minder groot zijn maar bij de servicepunten van PostNL meten ze het helemaal na. Laatst had ik iets wat 2cm te lang was, en zat ik meteen in een hoger tarief. Zo stom! Bij DHL hebben ze het nog nooit nagemeten.
    En ik werk ook al lang met die leuke gulden-postzegels. Die zijn toch veel vrolijker dan die stomme 1-postzegels. Ik gun die topmannen van PostNL ook geen stuiver meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij kopen de gewone en kerstzegels via postzegels met korting en die voor Europa ook, alle beetjes helpen immers :).

    BeantwoordenVerwijderen