vrijdag 8 juni 2012

Tsjonge, tsjonge, de werkweek is alweer bijna om, hoef alleen morgen nog een paar uurtjes en daarna wil ik dan nog even langs de turkse super (gekke boontjes zoeken om te planten hihi) en misschien over de markt. Gelijk bij de toko kijken voor uitheemse knollen voor in de grond, heb al tayerknollen geplant: twee in een pot en twee in de volle grond en die komen al op!! De gemberknol heeft inmiddels mooie uitlopers dus die kan ook de grond in. Maar alles valt of staat met het weer want afgelopen maandag ben ik ook niet naar de Noordermarkt geweest, géén zin in om me zeiknat te laten regenen en dan is er ook niks te beleven. Voor de nieuwe aanplant is het natuurlijk wel goed al dat water, de regenton staat ook weer vol misschien toch maar eens een tweede regelen want met droogte is dat toch wel handig. We hebben gelukkig wel een grote sloot naast het ene gedeelte van de tuin liggen dus daar halen we ook altijd water uit maar het is zo'n gesleep. Ben ondertussen ook aan het kijken naar een kastanjehekwerk om de kippies uit de tuin te weren, want al vind ik ze helemaal geweldig ze moeten natuurlijk niet onze hele oogst naar de maan helpen maar ik wil ze ook gewoon vrij laten scharrelen........maar goed eerst de dingen die echt moeten zoals de auto en dan maar weer flink sparen. De auto rijdt inmiddels wel alweer want de radiateur is gemaakt door oudste Jutter, zó heerlijk dat ie de genen van zijn opa heeft georven ;-)) JutMan heeft gelijk weer een lading pallets opgehaald want ja het landje is alweer zo opgeruimd daar kan makkelijk weer wat voorraad bij <LOL> nu dus nog de banden en een APK afspraak dan is dat maar weer rond. Bij een evt. bandenboer gelijk even een visje uitgooien voor afgedankte autobanden, ik wil er een muurtje van maken om nog meer aardappels en dergelijke in te kweken dus heb er nog wel wat nodig. Ook moet ik nog zo'n 70 stenen (méér, want we willen nog boomcirkels maken) hebben om nog extra kruidentorentjes te maken. Prompt zie ik nergens losse stenen liggen natuurlijk.........dat projectje duurt dan gewoon iets langer. Dan  nog een zeef fabrieken om de compost mooi fijn te zeven, de grove overblijfselen kunnen dan gelijk weer terug de nieuwe composthoop op voor verder vergaan. Zondag maar weer eens op streun voor materiaal ;-) had wel deze week alweer 4 metalen tafelpoten gevonden, als deze niet kunnen worden hergebruikt zijn ze altijd nog goed voor oud ijzer en ik heb ook gelijk de paspop body maar meegenomen die ernaast lag, ze is van zwart velours waar straks leuk dingetjes opgeprikt kunnen worden in mijn nieuwe ateliertje! Verder niet zoveel gevonden. mot de Dash gta's nog kopen en op diverse rekeningen laten terugbetalen. Wel ontving ik deze week twee refunds en een uitbetaling van Panelwizard toch weer leuk zes-en-halve euro naar de spaar, wie het kleine niet eert.................Qua houdbare boodschappen doen we nog steeds heel veel vanuit de bij elkaar gesprokkelde voorraad maar de tandpasta en afwasmiddel gaan hard, de kids weten moeders winkeltje goed te vinden haha. De laatste wraps die ik vorig jaar met kortingsstickers bij X. kocht zijn nu aangebroken, de kaas met flinke korting (kilo kopen, kilo gratis) van de + raakt op (kocht ik in december 2011!!) en ik hoop dat LIHL binnenkort maar weer met leuke boekjes komt. De spirit is er wel weer!!

Nu nog maar weer even lekker wegwaaien achter in de tuin PFFF, mét een toepasselijk piano deuntje ;-))
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten