vrijdag 8 juni 2012

Begin van de week.........

Net terug van de ochtendwandeling met onze hond, het is heerlijk droog en aangenamer dan gister met de hele dag regen, regen, rasje. Thuis aangekomen net op tijd om de ontbrekende delen van de kas in ontvangst te nemen zodat daar straks aan verder gebouwd kan worden. De zelfbouwkas was een paar weken geleden geleverd maar één van de dozen was opengescheurd en er ontbrak het e.e.a. maar dat is nu prima opgelost allemaal. De mannen zijn een prachtfundering eronder aan het maken wat ook gelijk zorgt dat de kas een stuk hoger komt te staan. Maar eerst nog een "fijn" ander klusje wat zich van 't weekend aandiende........de auto staat stuk voor de deur. Zaterdag heerlijk de hele dag op pad geweest, JutMan is er zondag nog mee naar moeders gereden en toen hij even later weer even met de auto weg zou gaan stroomde de radiateur leeg !! Eerste vraag was naar mij of ik ergens tegenaan had gezeten, een trekhaak oid. .............lekker hè die kerels, niks gemerkt de hele zaterdag niet :-(((( maar goed, oudste Jutter heeft de oude radiateur eruit gesloopt en al geinformeerd naar een nieuwe. Komt allemaal lekker uit, hij heeft laatst al van alles aan de auto gedaan omdat die binnenkort  voor APK moet, waarschijnlijk komt daar nog een set banden bij en nog iets maar dat ben ik even kwijt. In totaal zal dit grapje weer ettelijke honderden euro's kosten die mooi van het vakantiegeld betaald kunnen worden dan is het maar weer op GRRR. Gelukkig had ik een heel klein hapje genomen voor wat boompjes in de boomgaard to be, dat is in ieder geval gelukt. We hebben nu een hoogstam appel Groninger Kroon, halfstam Glorie van Holland en een halfstam peer Clapp's staan. Ook nog twee zwarte vlierstuikjes, twee hazelnoten, drie rozebottels, drie poolbramen en vijf olijfwilgen meegenomen wat inmiddels allemaal geplant is. Kost een beetje maar dan heb je ook wel weer wat............De kwekerijenroute begon bij Petra van de Cruydthof, erg leuk om nu te zien waar alles gekweekt word - gewoon achter het huis in de niet eens zo idioot grote tuin dus en om te horen waarom sommige plantjes dus gewoon nu nietleverbaar waren. Ze had er twee vriendinnen bij gecharterd die ook heel aanstekelijk konden vertellen over alles wat er gekweekt werd. Daarna doorgereden naar Dord waar het beredruk was ivm. met stoomdagen, ik was ervoor gewaarschuwd (thanxx) maar met wat omleidingen stond ik op nog geen 10 minuten lopen van de winkel van Vreeken, ik wilde persé eens zelf in deze winkel/kwekerij kijken omdat ik hoorde over het assortiment en de mogelijke leveringsproblemen als je spullen laat opsturen. Ménnnn wat een gave winkel, tis maar goed dat ik daar niet om de hoek woon, ik zou er iedere week zitten :-))) voor iemand die niks met plantjes heeft ogenschijnlijk een kleine maar propvolle chaotische winkel maar daarom voelde ik me er denk ik zo thuis. Ik viel van de ene ahhh in de ander ohhhh, ze hebben er werkelijk zulke bijzondere zaden en plantjes. Ik ga zeker sparen voor een volgende trip van 't najaar als het nieuwe pootgoed gekocht kan worden, kwijl, kwijl, kwijl............toen dus nog doorgereden naar Kwekerij van Houwelingen in Boskoop wel met een uur in de file staan vanwege ????????????????? maar gelukkig waren die toch tot 18.00 uur open waar ik dus de bomen heb gekocht. Ook hier wil ik van 't najaar weer naar terug om de resterende kersen en pruimenbomen te kopen, ik heb dan alleen nog als wens een tamme kastanje en walnotenboom dan is de boomgaaard wel vol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten