zondag 18 december 2011

De oogst deze week

is niet verkeerd ook al heb ik al een paar weken niet gestruind. Had er even geen zin in en er stond de laatste 2 keren ook niks anders als wat spaanplaten kasten, nou die troep hoef ik nou net niet dus maar even een pauze ingelast ;-) Qua "spullen vinden" heb ik dus eigenlijk niets te melden maar wel leuk kunnen shoppen o.a. met bonnen: 4 flessen wasmiddel voor 5 ipv. 10 euro (korting op korting wat mij helaas maar 1x lukte deze week), met de nog resterende woonkadokaarten heb ik 6 houten hartjes, een grote glazen pot met roze waxinelichtjes, doosje met 12 roze glazen hartjes en nog 2 decoratieve hangers gekocht voor decoratie van de nieuw ingerichtte woonkamer met in totaal slechts een bijbetaling van € 2.35, 20 cent gevonden, 2 statiegeldflessen en een verpakking kerstchocolade wat iemand in z'n karretje had laten liggen. Dat was stom toeval (was bij de Lidl) want ik had de verpakking zien liggen en dacht nog "zal ik dat eens meenemen?" maar had gelijk zoiets van "ahah niet nodig" en toen vond ik dus buiten in een karretje alsnog zo'n verpakking, dat was vast voorbestemd en deze hebben we in de doos voor neef gestopt. Ook een nieuw blad gekocht Mollie Makes, (superduur normaal dus éénmalig) nu d.m.v. boekenbonnen van de Bruna actie slechts € 2.50, heel veel afgeprijsd vlees alvast voor de kerst waaronder 4 kilo suddervlees wat al klaargemaakt en ingevroren is en toch de weer verzamelde kleding maar weggebracht, was eigenlijk nog niet voldoende maar stond in de weg en bracht toch mooi weer 20 euro op! En dan ontving ik van vriendin Beppie een allerschattigst beautypakketje met o.a. haarverf, maskertjes én een kappersbon, gaan we volgend jaar lekker samen gebruik van maken, van mijn werk kreeg ik een groot Rituals pakket als kerstgeschenk, van een oom nog wat lekkere etenswaren voor de kerst en hebben wij de doos van het sinterkerstpakket (speciaal bewaard) van manlief dus weer opnieuw gevuld en weggegeven aan neef, dat was de eerste.........

Ook hebben we sinds zaterdag een heuse kerstboom staan, vistte helaas zelf achter het net bij de Ikea actie en was bij de bouwmarkt gaan kijken maar boy waren die bomen duur!! 25 euro voor een boom die over een kleine 2 weken weer in de kachel verdwijnt, dat vond ik te gek. Wie weet kwam ik er ergens wel eentje tegen onderweg, maar helaas. Maar manlief wilde toch echt graag een echte boom dus zaterdag alsnog naar het tuincentrum en daar waren ze nog duurder: € 34.95 voor een Nordmann, ja mooie bomen maar ver boven het budget. Maar ernaast stonden bomen van  € 16.95 en dat vonden we mooi genoeg, ondertussen dat manlief stond te wachten voor het inpakken van de boom ben ik even kersttakken gaan rapen die her en der over de grond lagen. Je had die jongens daar moeten zien kijken :-) maar écht dat ik géén geld ga betalen voor een bosje takken om een leuk stukje van te maken terwijl zij dat als "afval" straks zo in de container kiepen. Dus een aanrader: wil je een kerststukje maken, ga rapen bij het tuincentrum van de grond!! Op weg naar de kassa mijn handen nog even lekker ingesmeerd met een Aloë Vera crème die er stond om te proberen, ga ik vaker doen <LOL> én nog een 50% kortingssticker gevonden voor later gebruik.

LZV vroeg laatst of ik niet eens genoeg shampoo en wasmiddelen had..........tja ik heb nu een hele voorraad maar die slinkt natuurlijk ook door eigen gebruik, geef regelmatig wat weg (of ruil) en als ik er nu voor niks of zeeeeeer weinig aan kan komen kan ik dat gewoon niet laten. Het idee dat je er anders het volle pond voor moet betalen terwijl je er nu zó aan kan komen <IEKSS> Ik heb ook een limiet ingesteld aan het bij te betalen bedrag, als ik al moet bijbetalen voor wasmiddel is de € 1.25 van deze week wel de absolute max omdat ik inmiddels weet dat het voor minder ook kan. Tandpasta mag ook maximaal 1 euro per tube kosten maar meestal zit ik daar ruimschoots onder ;-))

Verder nog een leuk foto-kaartje gemaakt en op laten sturen naar schoonmama met de snuit van haar achterkleinkind er op. Met de gratis codes die er momenteel rondgaan kan je je echt een slag in de rondte sturen zonder dat het een cent kost!!

Zo, en nu ga ik de meterstanden noteren en een lijstje maken van gewone boodschappen die evt. nog nodig zijn (als die al te vinden zijn want het is allemaal luxe kost wat de klok slaat) en kijken wat ik de laatste weken van het jaar nog voor nop kan inslaan. Wie weet kom ik dan in januari wel even helemaal niet meer in de winkels........

Ik zal mijn voorraad eens gaan tellen en openbaren ;-p


1 opmerking:

  1. Kaarten versturen (kerstkaarten) 3 stukes en goed doel steunen :
    http://www.eenoranjekerst.nl/send-card.aspx

    BeantwoordenVerwijderen