maandag 3 oktober 2011

Zo, het weekend zit er weer op........

en gelijk een spontane vrije dag........ik zou op locatie staan maar daar konden we niet parkeren want er stonden weer eens (fout)geparkeerde auto's. Uiteraard gelijk handhaving gebeld maar tja waar zijn die als je ze nodig hebt :-( dus de school in en de juffen medegedeeld dat we weer weg zouden gaan, allemaal hevig teleurgestelde kinders natuurlijk. Kantoor gebeld en me daar afgemeld en ik dus een niet geplande vrije dag!! Ik vind dat niet erg want heb nog zoveel uren die op moeten. Maar vraag me tegelijkertijd wel af hoe dat zou gaan als ik geen uren meer zou hebben staan want ik kan er tenslotte niets aan doen dat ik vandaag niet kon werken. Maar goed, deze dag dus gebruikt om achterstallig huishoudelijk werk te doen, ook nodig! En eens een doordeweekse weekplanning eten gemaakt, van 't weekend zien we dan wel weer. Ik heb wel 2 avonddiensten dus dat betekend dat er iets voor de mannen moet zijn om op te warmen en waarvan ik een portie mee kan nemen.

maandag - hutspot met een bal gehakt / rest in vriezer
dinsdag - macaroni waarvan ik een deel meeneem / evt. rest in vriezer
woensdag - bloemkool met sausje en iets van vlees?
donderdag - rijst, kip kerrie, kroepoek (zelfgebakken) & pindasaus
vrijdag - mannen dvr. pizza, ik rest hutspot

Het weekend was uiteraard zonnig, voor de meesten heerlijk maar ik raak altijd oververhit :-(( maar goed we hebben zaterdag achter gebbq-ed. De vuurkuil was de avond ervoor mooi leeggestookt door de jong-en-lui met vrienden , maf hoor - 1 oktober en dan zitten ze als op een zomeravond om de vuurkuil - maar goed het kon en ze hebben het gezellig gehad. En zondag ben ik naar een wildplukwandeling geweest, dat was gaaf!! Met 16 andere belangstellenden (dus ik ben echt niet de enige mafketel) het park in waar het stikdruk was met dagjesmensen en die ons allemaal door de bosjes zagen struinen hihi. Dit is zeker iets wat ik zelf ook ga doen, al was het maar om het deelname geld terug te verdienen, want dat vond ik eigenlijk wel aan de hoge kant. Het was 15 euro voor een wandeling van 1½ uur (en ze had 16 deelnemers) maar goed het heeft mij bevestigd wat ik zelf al wist want ik wist meer planten waar je iets mee kon als die zij noemde <LOL> dus uit freegan overweging zou ik het niet nogmaals zo doen maar wil anderen daar wel op een andere manier in laten delen want het is super om te doen. Ik heb zaden geproefd van de springbalsemien, zijn net mini-nootjes, de bes van een rode kornoelje gegeten, die in nog-niet-geheel rijpe staat kunnen worden ingemaakt als olijven mjammie, rozeblaadjes geproefd - vond ik niet zoveel aan -, wilde mosterdbloemetjes gegeten en natuurlijk ook wat wilde kruidjes geplukt voor thuis o.a. oregano, dat gebruik ik heel vaak dus nu kan ik dat zo plukken!! Zie hier een oogstfoto ;-)) to be continued............


Dan was ik zaterdag even de stad in voor wat dingetjes en belandde bij Pipoos, heel gevaarlijk natuurlijk alleen heb ik daar de kortingsbonnen ook ontdekt! Aangezien ik nog wat verjaardagsgeld van schoonmama heb gekregen en daarvoor een 2e-hands cuttlebug wil kopen om mooie kaarten te kunnen maken was ik ook op zoek naar de bijbehorende mallen. Dat is wat hobby-en ook zo duur maakt hè, de bijkomende accesoires maar ik zou geen goede coupon-clipper zijn als ik daar natuurlijk ook niet iets op ging verzinnen! Heb me eerst georiënteerd in de winkel wat er allemaal was en toen in het winkelblad gekeken en wat bleek daar staat een 20% kortingsbon in voor stansmallen te gebruiken tot het einde van de maand. Blad dus aangeschaft voor € 1.25 wat ik dus bij aankoop van de eerste de beste mal er al uit heb!! Uiteraard heb ik ook al gekeken of je niet voordeliger uit bent via internet maar daar komen altijd nog de verzendkosten bij waardoor je vaak toch nog duurder uit bent. Daarna nog even een rondje over markt gemaakt en 2 meloenen voor 1 euro meegenomen, altijd lekker. En ook op de markt blijkt dus een hele grote hobbykraam te staan met een compleet winkelassortiment en veel goedkoper als in de winkel. Ik zag daar bv. papierblocs liggen met van die mooie papiersoortjes die scrappers vaak gebruiken, net daarvoor gezien bij P. voor € 14.90 en bij hun voor € 6.50. Bij de Action liggen trouwens nu ook hele mooie blocs voor de kerst voor € 1.59! Het is maar goed dat ik gewoon geen geld mag uitgeven en niet zo vaak meer op de markt kom....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten