vrijdag 23 september 2011

Raar, typ ik nu braaf mijn blogjes in wordpad is mijn plaatje in ene verdwenen, maar ja ben ook mijn bril in ene kwijt..............that's me. Komt vast wel weer boven water. Zaterdagochtend eerst een bakkie doen, die overigens anders als anders smaakt: aangezien ik altijd 's avonds de koffie klaarzet voor de volgende dag maar geen koffiefilters meer kon vinden.......hee ook al kwijt <LOL> dus heb ik de oude heel voorzichtig uitgeklopt en hergebruikt. Daarna ga ik nog even de hond uitlaten en een beetje de boel aan kant maken voor het thuisfront want ik ga de hele dag de hort op met een stel GG-dames naar Amsterdam. We zouden aanvankelijk met acht personen gaan maar een aantal moesten verstek laten gaan vanwege ziekte of blessures, altijd jammer want we hebben ze wel gemist!! Eerst gaan we koffie drinken in het cafe op Papeneiland waar Clinton ook geweest is, ze hebben daar overheerlijke zelfgemaakte appeltaart met slagroom. Op de planning staan verder het woonbootmuseum waar we op vertoon van een printje een aardigheidje meekrijgen( we zijn er overigens niet naar binnen gegaan omdat het veels te mooi weer was) en de rest van de dag gaan we slentenen door de Negen Straatjes, we zien wel wat we verder tegenkomen. Het is sowieso altijd bere gezellig, provinciaaltjes een dagje op pad in de grote stad ;-))) Inmiddels is de dag om en zijn we allemaal weer veilig thuis ondanks het gepuzzel met de treindienstregeling........we hebben vreselijk gelachen, heerlijk over de Noorder- & Lindegrachtmarkt gelopen, alllerlei etalages en soms een enkel winkeltje van binnen bekeken, altijd eerst op zoek naar de afprijs-hoek, patronen van misschientjes nagetekend en ideetjes opgedaan om zelf na te maken. Ik wilde persé nog even naar binnen bij Lady Day, een 2e hands kledingwinkel waar ik 30 jaar!! terug zelf al regelmatig kwam en nu een schattig wollen vestje heb gekocht voor 2 euro. Het prijskaartje vertelde 15 euro maar ik vistte het uit een bak waar op stond dat alle kinderkleding 2 euro was. Dus ik naar boven om af te rekenen waarop de medewerker zei dat dat eigelijk niet de bedoeling was maar voorut ik kreeg het mee voor 2 euro!! Verder hebben we op een kleinigheidje na keurig onze knippen dichtgehouden, vrekken als we zijn, we bedachten terplekke alternatieven want we vonden alles te duur. Eén kraaltje voor € 1.10 terwijl je op de Lindegrachtmarkt een hele ketting koopt voor een euro, je knipt 'm door en je kan zelf tig nieuwe creaties rijgen. Een ketting van Zpaggetti draad voor 10 euro terwijl je een oud t-shirt verknipt aan stroken en klaar is je nieuwe ketting :-) Tweedehandskleding noem je vintage en is dan gewoon duurder als nieuw in de winkel pfffffff. Braaf met z'n vijven statiegeldflessen aan het zoeken geweest maar helaas geen enkele gevonden. Volgende keer moet wel mijn jutterstasje met gereedschap mee want dan kunnen we onderweg stekjes, lapjes en etiketjes knippen voor onze projectjes. Aan het eind van de middag hebben we heerlijk gegeten in de Oranjerie waar we getoast hebben op C's aanstaande reis van 3 maanden naar India. Zondag zal wel een gewoon dagje puin opruimen van de hele week worden denk ik maar ook dat hoort erbij en dan is maandag weer een gewone werkdag op locatie in het dorp. Ik neem wel iets te doen mee voor tussendoor want er is even geen internet :-(

Onze eerste maandsalarissen samen zijn binnengekomen en het viel alles mee........de vaste lasten mogen nu worden afgeschreven. De UPC rekening was wel een euro hoger als begroot maar dat kwam weer door zo'n stom telefoontje naar een 088 nummer die je dus extra moet betalen. Het lukt helaas niet altijd om een vervangend nummer te vinden. Dan moet ook alweer de wegenbelasting betaald worden, altijd een grote hap ineens en ik vergeet dus gewoon om de belastingdienst te bellen om het om te zetten naar maandelijks. Het bedrag word er dan niet minder om maar wel overzichtelijker. Maar de 1e oktober word ook de KB weer bijgeschreven dus dat heft elkaar mooi weer op. De jongste Jutter heeft ook niks nodig want ik heb vandeweek nog snel 2 sweaters besteld via Aktiesport, voor 26 euro incl. verzending was ik klaar en kreeg de hond als cadeau een voetbal die al lek is :-( Ben nog op pad geweest voor de Garnier bij KV maar de vouchers waren op dus ook de lotion laten staan. Had leuk geweest als cadeautje achter de hand maar dan maar niet..........Beppy kwam nog aan met een tas vol flessen afwasmiddel want zij heeft weer een nieuwe afwastruus dus wast niet meer met de hand af en we ruilen dat tegen koffiepads, mooie deal voor allebei! En nu een boodschappenlijstje maken want de online folders rollen weer allemaal binnen en er zitten weer leuke dingen tussen om te scoren.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten