dinsdag 19 december 2023

Groots inslaan, goed plannen

Wij houden van voorraad (alhoewel ik nu aardig de restjes aan het verwerken ben, ook weleens fijn) dus zaken die we vaak gebruiken koop ik dan in bulk. Zo ook de pindasaus, we gebruiken 2 soorten: die van Wijko in geconcentreerde vorm voor bij o.a. patatjes en een van de toko voor bij rijst/noedelgerechten. Ik reken daarvoor altijd de verpakking om naar de kiloprijs en kijk dan hoe ik het voordeligst uitkom. Daarbij scheelt het ook gewoon heel veel verpakkingsmateriaal. Echter deze keer zwicht ik voor de Wijko variant in ruime pondspotten van de Appie. Daar is nu nl. de 1 + 1 gratis actie op van toepassing. De laatste keren dat ik een 11,8 kilo emmer kocht bij de Makro was deze rond de 53 euro, daarna zo'n 65 en nu alweer 73 euro, dat wordt te gortig. Nu met de aanbieding heb ik hetzelfde volume, weliswaar in 22 plastic bakken maar voor zo'n 43 euro! Dat is mooi verdiend, en de bakken krijgen een 2e leven als diepvriesbak :) ik heb besteld via de app en haal het op bij een pick-up point in de buurt. Zo weet ik zeker dat ik het gewenste aantal krijg en daarvoor niet tig filialen hoef af te stropen.

Ik ben trouwens ook erg fan van de appie-app want doordat ik premium heb ingesteld spaar ik dubbele koopzegels maar ook de actiezegels. Zo heb ik daardoor nu nog 23 bioscoopkaarten die verzilverd moeten worden voor eind januari, maar dat komt helemaal goed. De eerste filmuitjes staan al gepland, de mini-mannen hebben allebei een film uitgekozen en mogen dan ook iets te drinken en snacken uitzoeken. Zo krijgen ze allebei één-op-één tijd met oma en het scheelt de helft in kosten. Kleindochter moet ik nog zover zien te krijgen dat ze met mij alleen op stap gaat en anders geef ik de kaarten aan zoonlief dan kan ze met papa naar de bios. Wat ik over houd gaat ook naar zoonlief want hij besteld weleens Pathé thuis en dat kan dan ook met de kaarten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten