vrijdag 10 november 2023

Jaren verstreken........

Pfoe dat is heeeeel erg lang geleden zeg, moet weer even kijken hoe alles ook alweer werkt :) maar ik heb mijzelf (en manlief ;-) ) beloofd weer te gaan vrekken hahaha! Maar wel op een leefbare manier natuurlijk, met een twist. Er is geen noodzaak maar een leuke spaarbuffer is welkom. Manlief is inmiddels parttime pensionado en ik heb een andere baan binnen dezelfde organisatie waar ik al werkte. Jongste zoon heeft zijn eigen huis kunnen kopen en is sinds juni ook de deur uit. Nu zijn we dus weer saampies, zoals wij precies 40 jaar geleden ook zijn begonnen. Doordat er privé heeeeel veel is gebeurt de afgelopen jaren kreeg dit alles bij mij een weerslag in een wat ongebreideld uitgavenpatroon. O.a. leuke hobbyspullen veel kringlopen en andere "must-haves" verslonden de nodige pegels. Daar gaan we NU mee stoppen en mijn blog wordt de stok achter de deur.

We gaan zien hoe het uitpakt. Om te beginnen heb ik ons internet abonnement aangepakt, de gamer is nu de deur uit en al die zenders die je toch niet kijkt konden er uit. Dat scheelt al € 525.00 op jaarbasis!! Dan maar gelijk de woon- en scooterverzekering naar een andere verzekeraar overgezet, scheelde ook weer € 153.00 om € 75.00, dat = totaal € 753.00 wat in onze zakken blijft. Ik wil nu nog de autoverzekering omzetten, omdat wij in een busje rijden wordt dat iets meer uitzoekwerk, ik verwacht een teruggave in december van de energieleverancier waarna ik de maandtermijn ook nog kan terugschroeven. En mijn telefoonabonnement incl. splinternieuw exemplaar gaat per december ook nog met € 11.50 p.m. naar beneden. Het begin is er...........

2 opmerkingen: