dinsdag 20 januari 2015

Wil ik dit?? Mijn hele ziel & zaligheid stop ik in de groep maar toch heb ik een ontevreden zelfs onbehaaglijk gevoel.......zijn de mensen die het écht nodig hebben en die je soms even door een moeilijk moment trekt het waard om door te gaan op deze voet? Die mensen zijn het zeker waard, buiten kijf!!!!! Maar weegt dat op tegen de negativiteit.........


Stom van mij misschien dat ik altijd probeer om mensen een tip mee te geven hoe iets goedkoper of op een andere waardevolle manier kan. Het grootste gros wil dat kennelijk niet, pappen & nathouden is het devies, bij de groep krijg je gratis eten en meer dus waarom zou je moeite doen om het uiteindelijk zelf weer op de rit te krijgen?? En dát gaat me dus opbreken, Annemieks consuminderhuis blijft maar door mijn hoofd malen, mensen helpen maar die moeten er wel ook iets voor terugdoen dát is wat ik wil bewerkstelligen!!!!! En dat gaat niet zonder slag of stoot maar ik weet niet hoelang ik die slagen nog volhou.........



De druppel was gister een melding van iemand dat je bij de grootgrutter 2 k&k maaltijden kocht voor slechts drie euro, dat kon niet goedkoper jelde ze! En ik kon het niet laten en zei met een knipoog "jawel hoor, koken met wat er in je kastjes staat = goedkoper" dat had ik dus niet moeten zeggen. Het was toch een koopie?? Ik reken voor wat dat doet voor een gezin van 4 personen: 2x de aanbieding van 3 euro is 6 euro per dag x 7 dagen in de week is 42 euro alleen voor een warme maaltijd. Een kant & klare maaltijd, vaak laf van smaak in een plastic verpakking, het is gemakkelijk dat dan weer wel. Maar mensen die op een weekgeldje zitten van zeg 50 euro die kunnen daar dus niks mee, moeten zelfs ook niet op dat makkelijke idee gebracht worden, hup zelf koken met die hap!!! Maar dat is iets wat niet gewaardeerd word, ze willen alleen de vis niet de hengel................







4 opmerkingen:

  1. Jammer dat zoveel mensen eigenlijk niet gemotiveerd zijn om er iets mooiers van te maken :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad heel vermoeiend. Je wilt je handen er niet vanaf trekken, maar soms moet het. Hier een gevalletje 'ik heb een fiets nodig', dat gevolgd werd door 'nee, ik wil een fiets met trapondersteuning'. Verbijsterend, om als je iets aangeboden krijgt wat je zei nódig te hebben en waar je zelf geen centen voor hebt vervolgens het eisenpakket op te schroeven naar iets waar ik geen centen voor óver heb.
    Ik weet echt niet alles beter, maar leef wel volgens bepaalde basisregels die werken. Misschien moet je opnieuw beginnen, met duidelijke(re) uitgangspunten. Dat trekt dan ook een ander soort mensen aan is mijn ervaring.
    Het moet geen trekken aan dode paarden worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Sabine: het probleem bij deze groep is dat ik medebeheerster ben en dus niet bij machte om de regels aan te scherpen omdat de oorspronkelijke oprichtster anders denkt ;-) De groep verlaten wil ik diep in mijn hart toch niet doen omdat ik dan ook de mensen verlies die wel openstaan voor veranderingen en die écht geholpen worden!! Ik moet dit maar zien als als een opstapje naar het échte consuminderhuis, dus nog even doorbuffelen maar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Daantje: helaas staan de beste stuurlui altijd aan wal zo ook hier,ze weten wel hoe ze het willen maar willen er vervolgens ook niks voor hoeven doen.....De 27e sta ik in Den Haag voor Break The System, ook daar hoor je constant "het helpt toch niet"!! Walgelijk die passiviteit....maar zij hebben het wel een stuk makkelijker dan ik vrees ik, ik die me overal maar druk om maak :-( het zal wel ergens goed voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen