woensdag 29 oktober 2014

Niki de Saint Phalle's 84th Birthday

Ik hou van de figuren van Nikki de Saint Phalle, het is vandaag haar 84e geboortedag en goochel besteed er vandaag dus aandacht aan. Mooi om de dag mee te beginnen ware het niet dat mijn dag er iets anders uitziet vandaag :-( We mogen ons buigen over het probleem van een kapotte laptop van jongste Jutter, gisteravond kwam hij naar beneden met de mededeling dat zijn beeldscherm niets meer deed.........alles op zwart. Nu zijn er veel ergere dingen maar tegenwoordig draait op school alles om die laptop (alles moet digitaal) en dus moet deze ter reparatie met als ws. gevolg dat we 'm meerdere weken kwijt zijn en hij onwijze studie achterstaand gaat oplopen. Stap 1 was de bon vinden, de laptop is net 2 maanden oud!! Stap 2 is de reactie van de ik-ben-toch-niet-gek-winkel, hij reist uit school gelijk door en ik hoop dat hij zich daar gedraagt......wij zijn te werk en kunnen dus niet mee. Dan liggen er nog wat administratieve dingen, ik heb al tijden een brief liggen voor bevolkingsonderzoek en kan me er maar niet toe zetten een afspraak te maken, er kwam een betalingsherinnering binnen van een rekening die ik al betaald heb (denk ik zeker te weten??) maar aangezien de site van de bank gister onbereikbaar was kon ik geen betaalbewijsje knippen & plakken......en ga ik manliefs pinpas even verstoppen :-) Ik heb voor deze maand cashgeld opgenomen voor alle te maken kosten: boodschappen, rauw voer voor de beesten en tanken voor de scooter en de evt. kleine extra kosten. Eens kijken hoe ver we weer komen én voor het broodnodige overzicht! Gelijk de eerste keer dat Jutman boodschappen doet gaat hij in de verkeerde rij bij de kassa staan waar alleen gepind mag worden zucht.......project mislukt :-( Het gepinde bedrag haal ik nu van het cashgeld af en stop ik weg in een potje, hebben we al uitgegeven dus is er niet. Maandag heb ik twee kaarten voor een zieke en een jarige op de post gedaan. Ik had natuurlijk heel gemakkelijk naar de "gemaksshop" kunnen lopen iets uit kunnen zoeken en ruim 7 euro armer de winkel kunnen verlaten, maar nee! Ik heb thuis eerst eens de voorraad kaarten doorzocht, vond wat leuks en plakte daar een postzegel uit eveneens de voorraad op en voila weer klaar ;-) De postzegels komen nog steeds bij postzegelsmetkorting.nl vandaan, van niet gestempelde enveloppen of van de rol met de 1 er op die ik meerdere prijsverhogingen geleden al kocht bij tante Pos!

Ik ga nu eerst even fietsen met de hond, kijken of dat lucht in mijn hoofd brengt, dan werken, broodverdelen én mijn lichtfakkel vandaag: MiniJutter ophalen, we mogen hem zowaar een nachtje "hebben", morgen ben ik vrij en gaan we lekker samen knutselen :-)))




3 opmerkingen:

  1. Bij ons kan je in de bibliotheek gratis op PC's werken. Is dat een optie voor hem. Wel balen natuurlijk.
    Werd direct vrolijk vanochtend toen ik mijn browser aanklikte. Geniet morgen van je tijd met je kleinkind; dat laadt helemaal je energietank op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons kan je inderdaad ook gratis werken op een pc in de bieb alleen dat is niet handig als je dagelijks die pc mee naar school moet nemen ;-))

      Verwijderen
  2. Lekker overzichtelijk contant geld. Ik hou er van en betaal liefst contant. Ik weet beter wat ik heb en wat er uit gaat. De kassa voor alleen pinnen is de kortste rij in de supermarkt. Ik ben iet de enige die graag contant betaald.

    BeantwoordenVerwijderen