woensdag 1 oktober 2014

De kroon




lag op straat als stille getuige van een feestje.........en aangezien we zelf de slingers dagelijks moeten ophangen vond ik dit ook wel feestelijk ;-)

De opknapbeurt van de dakkapel is vandeweek afgerond, heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad want we zouden de klus samen met de buren laten doen. Wat een gedoe dat gaf pfffff de buren wilde alles van plastic en wij van hout, de buren wilde een nieuwe dakkapel en wij alleen wat laten opknappen, wij waren zo akkoord met de geboden offerte de buurvrouw (heeft daar de broek aan) liet de klusjesman eerst drie keer terugkomen om alleen de offerte door te spreken dus voordat de beste man aan de slag kon GRRRR ik vind samenwerken best maar niet als we kennelijk niet op een lijn zitten. 

Maar goed dat ligt aan ons want wij zijn nu eenmaal niet van de gebaande paden.......nu is het wachten op de rekening die kan dan gelijk worden overgemaakt en weten we tenminste precies weer wat er overblijft op de spaarrekening ai :-(

Het schoolgeld van jongste Jutter aan DUO zal ook nog betaald moeten worden maar alleen al om te treiteren ga ik dat in zoveel mogelijk termijnen doen F*ck The System!!

Deze week ga ik weer wat dingetjes ruilen dat bevalt me prima! Gister een knul blij gemaakt met ons bankstel in ruil voor een pond koffie. We hadden het bankstel ook weer gekregen en gratis af te halen op een weggeefgroep gezet maar dat bleek lastig voor een aantal mensen. Dus boden we aan het te bezorgen in ruil voor de koffie want die was bij ons op en dat werkte dus perfect!!

Ik heb ook besloten mijn oude werk weer op te pakken maar dan op ideĆ«le ruilbasis, dus niet in ruil voor pegels maar voor goederen die ik nodig heb! 

Vandaag heeft JutMan ook nog een seniorenbed weggebracht, schoonmama kreeg een ander en haar "oude" moest direct weg. Op de weggeef gezet en zowaar kon iemand die precies goed gebruiken, weliswaar niet voor een senior maar voor een puber die net door zijn bed heen was gezakt. Maar ja keuze was er niet en ook geen geld voor wat anders dus weer een gezin blij :-) Was voor schoonmama wel even een domper want haar eigen bed was nog z.g.a.n. en nu ligt ze in een zoveeldehands wat ze moet huren van de thuiszorgorganisatie. Hoop niet dat ze er ook nog in tuint om haar rollator te laten keuren.....daar is ze vorige keer al mee achteruit gedenderd. Zelf had ze een knappe maar omdat de vergoedingsregeling zou stoppen had het verzorgingshuis het met een rollator-leverancier op een akkoordje gegooid. Ze hebben iedereen met een rollator bezocht onder het mom van "nu kan u nog kosteloos een ander nemen" Ze kreeg er een aftands ding voor terug en die van de bewoners werden vermoedelijk naar Verweggistan gestuurd :-( en zo word er heel wat afgesold met de oudjes in een "verzorgingshuis"! Ook heeft ze ineens een ander telefooncontract afgesloten al weet ze zelf van niks.....het is om droevig van te worden. 

Maar we begonnen met een feestkroontje ;-) en dus sluit ik hierbij af met het leuke vooruitzicht dat ik met een aantal mij nog vreemde dames (op 1 na ;-) heb afgesproken om morgen naar een BudgetFood supermarkt te gaan en eerst nog even langs 2 andere lieve dames rijd om iets op te halen om te freubelen............






1 opmerking:

  1. Leuke foto! En wat mooi dat je zo dingen kunt ruilen zeg. Ik lees er wel eens over, maar jij brengt het al echt in praktijk.

    BeantwoordenVerwijderen