zaterdag 26 juli 2014

Spaarvarkens gezinnen weer vetter

Gemiddeld heeft een huishouden 44.000 euro spaargeld bij een Nederlandse bank

ANP
Nederlandse gezinnen hadden eind juni in totaal 335 miljard euro op spaarrekeningen staan. Dat blijkt uit cijfers van De Nederlandsche Bank.
Gemiddeld heeft een huishouden 44.000 euro spaargeld bij een Nederlandse bank.
In het afgelopen halfjaar hebben huishoudens ruim 6 miljard euro meer spaargeld gestort dan opgenomen. Dat is een stijging van 3 miljard euro in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Opvallend is dat er het afgelopen half jaar zowel minder gestort als opgenomen is, in vergelijking met het gemiddelde van afgelopen jaren. Omdat er veel minder is opgenomen, hebben gezinnen meer spaargeld op de bank staan.
In januari namen Nederlanders nog meer spaargeld op dan dat ze inlegden.

***

Tja "gemiddeld"............ik denk dat er bar weinig
gemiddelde mensen zijn!! Geld: het is een ruilmiddel,
in vele gevallen fictief, het is makkelijk als je het hebt
wanneer "nodig" 
maar je wordt er
absoluut niet gelukkiger van!!
Wel creatiever als je het niet hebt ;-))
voor sommige mensen is dat een dooddoener maar die moeten dat punt dan nog ervaren. De eerste stap is er voor openstaan en niet in de klaagrol gaan zitten: les 1 


3 opmerkingen:

  1. Gelukkig ben ik geen gemiddeld mens .Een gemiddeld mens heeft nu mijn spaartegoed erbij 88.00euro,hoop dat ze er gelukkig mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij wiskunde leerde ik al dat slechts één groot getal het gemiddelde flink kan verhogen. Het gemiddelde spaarsaldo zegt niets dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus het gemiddelde huishouden betaalt vermogensbelasting? lijkt me grappig.
    Het klopt natuurlijk niet, zo 1 op 1
    en je wordt zeker creatiever als je het niet hebt. Ik ga zelfs geld verdienen door creatief te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen