vrijdag 18 april 2014

VRIJ!!!

Huisvlijt schreef er vandeweek al over: wat is vrijheid??? nou mijn vrijheid is komende week een week zonder werk en verplichtingen, heerlijk. Wel moeilijk want ik plande al bijna weer dingen in waar ik eigenlijk geen zin in had maar gelukkig was ik zo wijs om NEE tegen mezelf en anderen te zeggen :-) even niks of de dingen zo laten komen zoals het gaat.

Net even wat gereserveerde boeken opgehaald over zelfvoorzienend leven, dus ik kan ook wat leesmomenten inbouwen. Ik heb: Vrij Leven van Louis de Koning en Bert Zeijlstra (heeeeeel moeilijk verkrijgbaar dus ga ik inscannen ;-), groeten uit Transitie van o.a. Mme Zsazsa, Een tevreden leven van Helen en Scott Nearing (over 60! jaar zelfvoorzienend leven) en Overleven op je eigen vierkante kilometer!! 

Af en toe lees ik periodes terug van mijn blog en nu precies twee jaar geleden sprak ik de wens uit om een jaaropleiding Permacultuur te gaan doen. Toen absoluut nog toekomstmuziek want het geld was er gewoonweg niet en zie mijn wens komt morgen uit ;-) de eerste dag in Schaijk gaat van start en het kost ons geen cent. Manlief mag dan wel morgenmiddag ons eerste crowdfund vleespakket op gaan halen, dat is supersnel. We zijn benieuwd en als het goed bevalt dan plaatsen we de volgende keer een extra bestelling. Helaas valt hiermee wel mijn plan in duigen om de vriezer een tijdje uit te zetten want het vlees moet toch ergens bewaard worden. Nu ik dit zo typ bedenk ik mij dat ze natuurlijk vroeger ook geen vriezer hadden en ook vlees voor langere tijd goed moesten houden........

En dan is het volgende weekend alweer oranje vlaggetjesdag, die "ceremoniƫle" poepelegein laat ik aan mij voorbijgaan maar natuurlijk ga ik wel struinen over de diverse vrijmarkten en dan met name tegen sluitingstijd. Mij benieuwen of het weer drukker is dan voorgaande jaren?

1 opmerking: