maandag 31 maart 2014

Bijna een nieuwe maand...........

na de bankstoring vorige week heeft het nog twee dagen geduurd voordat de salarissen op onze rekening stonden bijgeschreven. Ik zou heel graag willen overstappen naar de kleinere en ideëlere Triodosbank maar de hypotheek moet nog steeds van de Oranje Leeuw afgeschreven worden dus dan zouden we dat zelf iedere keer moeten overboeken dat is lastig maar overkomelijk. Maar we hebben dan ook met 2x bankkosten te maken en dat vind ik dan weer zonde.......Wel de knoop nu doorgehakt om voortaan mijn hele salaris over te boeken als extra aflossing, scheelt op jaarbasis toch weer 4000 euro extra voor zolang ik nog een betaalde baan heb. Voor het ideële deel van deze maand hebben we dan maar wel een crowdfund bijdrage gestort aan Buitengewone Varkens. Zo weten we zeker dat het vlees wat we in ieder geval 3x hiervoor in ruil krijgen écht scharrelvlees is (maar wat is nog zeker tegenwoordig??). Bovendien lopen de varkens hier dichtbij op een landje zodat we eens met Mini-Jutter kunnen gaan kijken bij onze "eigen" varkens. We hebben ooit zelf twee zwijntjes gehad - echt schattig - maar aangezien dit in combinatie met een moes/fruittuin geen goeie match is hebben we die weer weg moeten doen. We hebben nu eenmaal niet zoooooo'n groot stuk grond dat zij riant apart konden staan, helaas..........

Keuzes, ook  qua verpakkingen: de zonnebloemolie is bijna op. Ik gebruik nu het laatste restje van een megablik wat we ooit kregen via via van een failliete bakker. Ik ben nu weer op zoek naar zo'n grote verpakking zodat we niet iedere keer een plastic literfles hoeven weg te gooien maar dat valt nog niet mee. Ik denk de meeste trefkans te hebben bij een turkse supermarkt maar die weten de prijzen tegenwoordig ook wel, ik zoek dus nog even door naar de beste prijs/inhouds verhouding. Verder tussen de betaalde arbeidsuren door lekker op de tuin bezig geweest: de tweedejaars zelfgezaaide rabarberplanten staan nu eindelijk op z'n plaats, eigenlijk te laat maar ze staan. Dit moet een heel bed vol worden aan de achterkant van de paardepoepberg van de buren, zo zijn ze voorzien van constante bemesting :-)  Nog een aantal wilde lijsterbesstekken en een meidoorn geplant in de haag, plantuitjes gepoot in een bak, heb ik luizen op een potje St. Jans uitjes verzopen in een eigen gebrouwen giermengsel - dat vonden ze niet fijn gnagna - maar het plantje lijd er verder niet onder en de kas is ook weer iets verder opgeschoond.  Dit alles in goed gezelschap van Mini-Jutter, maar dat schiet natuurlijk niet echt op want er moet tussendoor ook geschommeld en gesprongen worden op de trampoline :-)) Wel heeft de mini nu ook een eigen tuintje; driftig stopte hij zaadjes in een potje, gaf het pittig water en vroeg na een uurtje: oma is mijn tuintje al klaar?? Hij wilde al gaan oogsten ;-) 

Maar goed, kleine spruit is nu weer thuis, de eerste werkdag van deze week zit er alweer op en nu het weer een uur langer licht is loop ik de achterstand vast wel weer in!

Deze maand begint ook de permacultuur jaaropleiding, ik heb er zin in!!
Op weg naar nog meer zelfredzaamheid!!


2 opmerkingen:

  1. Ook wij willen van de oranje leeuw rekening af en hebben geinformeerd hoe dat in zijn werk ging, omdat wij ook een hypotheek hebben lopen bij hen. We kregen daarop via de mail het volgende antwoord:
    Incasso hypotheek
    Bij het afsluiten van de hypotheek hebben wij met u afgesproken dat de hypotheektermijnen automatisch van uw Betaalrekening worden afgeschreven. Als u uw ING Betaalrekening op wilt heffen, ontvangen wij graag een nieuwe incassomachtiging van u. Om de hypotheektermijnen van een andere Betaalrekening af te schrijven, hebben wij de handtekening nodig van alle schuldenaren. Wij verzoeken u daarom om een verzoek tot incassowijziging te sturen naar:

    ING
    Afdeling Hypotheken
    Antwoordnummer 11
    1000 XC Amsterdam

    Een postzegel is niet nodig. Wanneer wij uw wijziging twee weken voor de eerstvolgende incassodatum hebben ontvangen, dan wordt uw rekeningnummer per de eerstvolgende incassodatum aangepast. U ontvangt binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw verzoek een bevestiging per post.

    Opheffen Betaalrekening
    Nadat u een bevestiging heeft ontvangen dat wij de incassorekening voor de hypotheek hebben gewijzigd, kunt u uw Betaalrekening opheffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk van die varkens zeg! Daar had ik nog nooit van gehoord. Ik ben blij dat de varkens van mijn neef Henk ook scharrelvarkens zijn.

    BeantwoordenVerwijderen