vrijdag 14 februari 2014

Nog weinig over van het maandbudget, maar ik red het ;-)

Met nog een goeie week te gaan met het huishoudgeld heb ik alvast even een tussenbalans opgemaakt. Ik heb nu nog 19 euro in de knip waarvan nog getankt moet worden plus de gewone nodige boodschapjes en ik wil eigenlijk ook nog gebruik maken van de aanbieding bio houdbare melk bij de grootgrutter. Oei......dat word wel heel erg lastig :-( Maar ik los het als volgt op: de aanbieding melk laat ik doorschuiven naar volgende week, ik vraag hiervoor een reclame-cheque bij de servicebalie á 20 pakken die ik dan volgende week zaterdag ophaal. Als het goed is hebben we dan in ieder geval weer een salaris binnen en anders laat ik de bon gewoon nog een week verlengen ;-) Ik heb even berekend dat ik tot nog toe zo'n 20 euro heb uitgegeven aan tanken met de scooter en iets van 77 euro aan extra's d.w.z. kringloopdingetjes (valkuil!!), een nieuwe jas voor Mini-Jutter (nog zo'n valkuil ), een reserve fietssleutel en twee dingen die manlief besteld had voor het cappuccino apparaat. Had ik dat allemaal niet gedaan dan zou ik dus nog ruim zitten tot het einde van de maand :-) Conclusie is dus dat het budget van 320 euro per maand ruim voldoende is alleen moet ik er geen gekke dingen van doen. Hoog tijd dus om de pot met contanten weer eens aan te zuiveren, lukt dat niet dan mag ik van mezelf ook de laatste sessie djembé lessen van dit seizoen niet doen want die mag alleen van de extra's. Tering naar de nering...........

Morgen nog werken en daarna koekjes en brood bakken, tenminste ik ga een nieuwe poging doen. Ik had gister een no-knead-brood gebakken maar ik vrees dat het gist echt over datum is want ook al had ik het deeg echt lang genoeg laten rusten het was een natte platte niet hoog gerezen deegplak geworden. Vorige week ook al, dus moet ik toch op zoek naar een ander succesrecept en de "mislukte" broden zijn voor de Tokkies!!

Dit weekend wil ik de mannen vragen om de machines van boven uit huis naar het atelier te sjouwen. Dan kan ik me straks helemaal gaan uitleven op roze blingdingen voor ons prinsesje in aantocht ;-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten