maandag 13 januari 2014

Begin van de week..........

Vanmorgen eerst eens mijn agenda bekeken, er staan nogal wat afspraken op stapel: afgelopen weekend al een dubbele verjaardag, komend weekend weer eentje en dan volgend weekend weer een. Daarnaast nog kapper, tandarts, dingen met of voor de jongens regelen, en de nodige huishoudelijke klussen die op me wachten plus cursus en gewoon werken dus er blijft weinig tijd over om voor mezelf leuke dingen te doen :-(

Gelukkig had ik het vandaag niet druk op lokatie en kon ik eerst eens mijn tas opschonen: alle verlopen kortingsbonnen, bewaarde briefjes, kassabonnen en andere prullen eruit gegooid. Klantenpasjes opgeborgen in een mooi etuitje wat ik laatst van de kinders had gekregen en zo hield ik naast een opgeruimde tas nog een stapeltje tankbonnen over die nog ingevoerd moesten worden. Met die cijfertjes erbij kan ik dan mooi in kaart brengen wat we in 2013 totaal aan vervoer per auto en scooter hebben uitgegeven. Ik kom uit op 365 euro per maand na aftrek van de reiskostenvergoeding van JutMan maar incl. ieder lampje/litertje olie/apk/verzekering en wegenbelasting, is dat veel?? Tja dat is natuurlijk een hele smak geld maar ik ben maar wat blij met onze bus van 10 jaar oud, als we die niet hadden kwam manlief sowieso niet op zijn werk met de vele nachtdiensten die hij draait en konden we ook geen houtvoorraad op peil houden. Nog afgezien van de vele ritten die we maken om iets op te halen hetzij voor onszelf hetzij voor een ander.......het is de "luxe" van een eigen vervoermiddel die wij ons permitteren :-)) 

Een ander staatje wat ik wekelijks bijhoudt zijn de energie-meterstanden en YESS!! we zitten nu op een gehalveerd verbruik t.o.v. dezelfde datum in 2012 & 2013 (ik houd het al jaren wekelijks bij in een schriftje). Halverwege afgelopen week zijn eindelijk de stekkers van het aquarium en de vriezer eruit gegaan, de vriezer is via de weggeefhoek op feestboek van eigenaar verwisseld en de vissen wonen nu eindelijk bij zoon & schoondochter, daar hoef ik dan ook niet meer naar om te kijken. Volgende week zondagavond neem ik dan weer een nieuwe stand op en verwacht ik een nog iets lagere stand. Ons verbruik ligt nu voor elektra op 67 kwh per week voor een 3-persoons huishouden, wat keurig het gemiddelde is volgens de diverse sites maar daar zou ik graag nog wat onder willen uitkomen. Dat word dan een mooie nieuwe uitdaging ;-)

En zou het dan toch waar zijn wat "men" zegt: we klimmen langzaam uit de crisis??? Ik vond nl. bij het grofvuil de afgelopen week een nieuwe bezem waar alleen nog een steel op moet (die vind ik een andere keer wel weer) een zak houtskool en een z.g.a.n. kattentoilet :-) Het was lang geleden dat ik iets bruikbaars vond, mensen gooiden de laatste tijd niks meer weg zelfs geen knap hout, alleen maar van die spaanplatenkastjestroep :-( Maar ik lijk nu toch wel weer bergjes her en der te bespeuren, gaat het schijnbaar toch weer iets beter ;-)) Eigenlijk een stom iets dat je kennelijk kunt aflezen aan de spullen die weggegooid worden hoe de vlag ervoor staat........

Ook ontving ik het eerste nummer van Landleven (3 voor een tientje incl. een cadeaubon van een tientje) - de bijbehorende HEMA-bon moet nog komen - en kreeg ik het Book for Paperlovers met Flow-tas binnen. Had ik mooi JutMan tuk mee want die vroeg zich gelijk af waarom ik zomaar zo'n superduur boek had gekocht, haha niet dus. Cadeautje nog van Sint aan mezelf via Flow, heerlijk die achteraf presentjes ;-)

En nu ga ik eens kijken of ik een leuk rolletje behang kan vinden voor weinig, ik heb nog een groot zwart vlak wat opgevrolijkt moet worden in mijn " atteldjee" zo spreekt MiniJutter het schattig uit, ja hè oma als het klaar is gaan we daar kleien en schilderen en breien..........;-)




Zoiets dus  ------------> 


Maar het is dit geworden...........
Prinses Lillifee, hoe verzin ik het :-)



1 opmerking: