maandag 2 december 2013




Zojuist boodschapjes gedaan hier op het dorp, ik betaalde voor

2 pakjes bio zuurkool
3 pakken echte chocomel ;-)
1 fles Mr. Proper
1 fles H&S

het totaalbedrag van wel € 3,10!!

Vanmiddag ga ik nog een keertje, dan ook met de bon voor shoarmabroodjes! Zo leuk shoppen........

Zal ook wel moeten - voordelig winkelen - want ik heb inmiddels de energie jaarnota online zien staan, weet nog niet of hij klopt (de afgelopen jaren moest ik iedere keer weer aan de bel trekken) maar het bedrag is absoluut niet leuk :-( Binnenkort zal er maar liefst 1267 euro van de rekening af worden geschreven. Nu is dat wel incl. 2 maandnota's (nov/dec) en die hadden we anders ook moeten betalen maar nu gaat het in ene omdat ze zo lang nodig hebben om de administratieve rompslomp daar te regelen. De jaarnota staat precies online tussen twee maanden in wat dus heel ongunstig uitpakt en ze maar gelijk voor de rest van het jaar ook afboeken.......daarbij schroeven ze het maandbedrag gelijk met 51 euro p.m. omhoog x 2 en we hebben natuurlijk een extreem lange winter gehad. Als ik de rekening zo uitsplits dan wordt ik alweer een stukje rustiger. Wat we dan uiteindelijk echt meer verbruikt hebben het afgelopen jaar kost 443 euro, nog een hele klap geld maar ten opzichte van het totaalbedrag over 2 huishoudens te overzien. Vanaf nu moeten we ook echt minder verbruik gaan terugzien, helaas heb ik dat in de meterstanden van gisteravond nog niet kunnen ontdekken maar dat is logisch. Er staat nog een aquarium, een vriezer en een grote koel.vrieskast aan die slurpen lekker door......Ik zal SD1 eens bewegen die twee leeg te halen dan kunnen daarvan ook de stekkers eruit en kan ik zien wat er gebeurt. Als het verbruik dan nog niet naar beneden gaat worden er hier binnen in huis harde maatregelen getroffen, dan gaan ALLE stekkers er uit en speur ik net zo lang tot ik de boosdoener te pakken heb, heb nu een beetje het gevoel dat ik voor de kat z'n viool aan het werk ben :-(

Enniewee......er is de komende tijd wel lekker leesvoer onderweg, een beetje luxe verwennerij want aan abo's doen we eigenlijk niet maar manlief krijgt de .... als Sintkado, met de tijdschriftenactie van KV kosten die 6 nummers me € 9.95 dat is leuk te doen. Dan krijgen we 3 nummers van Landleven - die geven we na het lezen door aan buurman die 'm op zijn beurt weer doorgeeft aan een boerengezin in het dorp - daarbij krijgen we dan een Hema bon van 10 euro en ik heb mezelf de Flow kado gegeven voor 5 nummers waarbij ik ook nog eens het Winterboek ontvang plus een (hopelijk) leuke tas. Wel alles op tijd opzeggen! Dat vind ik nou leuke deals........ 

En ik heb een klaagbrief geschreven aan de Radar+ ben benieuwd of die nog wat gaat opleveren. Ik had me laten strikken voor een jaarabonnement รก 10 euro maar ik zou dus eerst een proefnummer krijgen, die moet ik dus nog steeds krijgen. En door een blad/organisatie wat maar al te graag anderen aan de schandpaal nagelt als er iets niet goed gaat wens ik dus niet op dezelfde manier behandeld te worden, dat maakt hen totaal ongeloofwaardig! Dan komen ze voor mij op de grote hoop met Independer die helemaal niet zo independent is als ze doen voorkomen of de Consumentenbond die tegenwoordig grote merken laat meebetalen aan hun testen.......hoezo onafhankelijk???

En klagen loont nog steeds heeft ook middelste Jutter ondervonden: op aandringen van ons heeft hij een gepeperde mail gestuurd naar zijn tandarts die er een handje van heeft om afspraken giga uit te laten lopen en je dan verzoekt om een nieuwe afspraak te maken wat dus weer extra op te nemen snipperuren kost. Nu hadden ze het zo bont gemaakt om zoonlief een rekening te sturen voor een niet nagekomen afspraak want hij zou om half negen hebben gebeld dat hij in de file stond en dus niet op de afspraak van 8.00 kon komen........hij fietst???? Welke file???? Na wat spitwerk en een aantal telefoontjes met de assistentes van de praktijk met een hoog "uhh, uhh, daar ga ik niet over" gehalte (je moet bekant Sherlock Holmes heten.......) bleek dat het de kaakchirurg was die niet was komen opdagen en heeft hij nu een brief ontvangen dat de factuur als niet verzonden kan worden beschouwd pffff. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten