vrijdag 8 november 2013

What a beautifull daaayyy......the sun is shining


De koeien kijken me aan bij het opstarten en ik geniet met een haakwerkje van het najaarszonnetje zonder jas. Dit is mijn weertje ;-)) morgen een dagje vrij en zondag weer extra werken, die uurtjes laat ik als extra verlof bijschrijven. Vind het zoooo zonde om die uit te laten betalen, het meeste gaat eraf aan belasting :-( En waar ik me vandeweek nog druk maakte om de inkomsten die per 01-01 naar beneden zullen gaan zo anders is het nu weer gelopen. De inkomstenderving is maar voor 3 maanden en 1 dag kreeg ik te horen, daarna krijg ik ze weer terug tot 01-01-2015 en daarna zien we wel weer verder........Ik moest nog wel even plagen want vroeg " Wat als ik die uren nou helemaal niet terug wil? Een beetje rust of eens iets anders doen is ook weleens leuk". Leidinggevende keek verschrikt - tja dan hadden ze een probleem - dat hadden ze niet ingecalculeerd, ze kunnen me niet missen.......toch leuk om te horen ;-) Heb maar gauw gezegd dat het een grapje was pffff. Het fietsplancontract wordt nu opgesteld en ik heb besloten (tot ongenoegen van manlief) om die in december in ene keer te laten verrekenen met het salaris en eindejaarssbonus, het is toch een soort lening en dat wil ik niet. Maar ik wil wel graag het belastingvoordeel <LOL> en die is dit jaar een ietsje hoger dan volgend jaar als ik iets minder verdien dus wil ik graag dat de belasting nu nog een beetje extra bijdraagt aan mijn roze fiets. Hopelijk word ik vandaag gebeld dan kan ik 'm mooi morgen gelijk ophalen! Nu jongste Jutter nog aanzetten tot stappen ondernemen voor een nieuwe vervolgopleiding. Heb nou net voor mekaar dat we DUO in 6 termijnen mogen betalen dan moet daar wel een opleiding tegenover staan. Anders betalen we alles voor Jan-met-de-korte-Achternaam dat hebben we al eens eerder aan de hand gehad met middelste kind. In het ergste geval moeten we dan ook de studietoeslag en OV nog terugbetalen als ie niet meer naar school gaat, op zich terecth als hij niet meer naar school gaat. Maar daar zijn ze niet mals mee........in de tijd dat we echt geen cent te makken hadden kwam die schoolgeldrekening ook binnen en belde ik om te vragen of we niet in kleinere porties mochten betalen. Nee, drie termijnen van ruim 300 euro was toen echt de limit en toen ook nog eens bleek dat hij tussentijds stopte en ik een verzoek indiende tot stopzetting van die betaling omdat we toch ook geen studietoeslag meer ontvingen per direct was ik gek! Nee zo werkte de dienst niet..........blijf het krom vinden maar ja ambtelijke apparaten??? Breek me de bek niet open.......

Kan me nu mateloos irriteren aan de begroting van onze gemeente waarin is opgenomen dat we vanaf volgend jaar niet meer hoeven te rekenen op het opruimen van zwerfafval (illegaal gedumpt huisvuil), rechtleggen van stoeptegels die uitsteken en waar je over op je snavel gaat, of het strooien van gladde wegen in ijstijd!! Mogen we allemaal lekker zelluf doen in deze tijd van terugtrekkende bemoeienis van de overheden. Mocht je dan ten val komen en gewond raken, daardoor misschien minder kunnen werken dus minder verdienen want gedwongen flex- of ZZP'er dus niet werken = geen geld, en hogere zorgkosten hebben die niet meer vergoed worden dankzij diezelfde terugtrekkende overheden, dan heb je gewoon Vette Pech!! Tuurlijk moet er bezuinigd worden, dat weten we maar altegoed maar waar op? De overheid zou moeten staan voor een solide basis waar al haar "onderdanen" gebruik van kunnen maken indien nodig! Een veilige leefomgeving voor iedereen met bv. verlichte fietspaden voor diegene die ook 's nachts op pad moeten vanwege werk. Niet door stikdonkere gebieden moeten rijden omdat het goedkoper is om de straatlantaarns uit te doen. Niet zeiken om die paar zakjes strooizout voor de burgers die ze jaarlijks uitdelen, geef royaal als je vind dat burgers zelf hun straatje moeten schoonhouden! Niet de subsidies terugdraaien op allerlei clubs en dan ook nog hun inkomstenbron afpakken door het ophalen van oud papier naar zichzelf toe te trekken want dat levert geld op. Ja dat levert geld op, maar nooit eerder hebben ze zich daarom bekommert - was het te min - maar nu het vuilophaalbedrijf echt tientallen miljoenen schuld blijkt te hebben door verkeerde investeringen (het bedrijf word mede geleid en dus de narigheid medeveroorzaakt door de besturen van alle gemeentes in de regio die grootaandeelhouders zijn) ja nu moeten er op alle fronten zeilen bijgezet worden. Op deze manier.......

Waarom zetten de overheden niet in op een zorgzame samenleving waarin de graaiers toch wel hun kop boven water houden omdat ze A. geld zat hebben om sowieso te kunnen overleven of B. geld zat hebben om in te zetten om mensen in- of om te kopen om zodoende hun zaakjes wel voor elkaar te hebben en te houden. Over de rug van de steeds dikker wordende onderlaag........onder het mom van: ja maar daar hebben wij toch ook hard voor gestudeerd, gewerkt, geplukt, geschoven en belazerd :-(((

Poe hee, ik ga maar weer even opladen in dat heerlijke najaarszonnetje wel zo gezellig.

                  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten