donderdag 3 oktober 2013

TIP!! Nog meer voordelig met de trein..........

Reis je regelmatig met de trein (doordeweeks wel pas na negenen!) dan is deze optie wellicht 
nóg voordeliger dan telkens wachten op een actie bij KV, B. of de grootgrutter..........

En ben je 60+ dan kan je zelfs voor 14 euro extra er 7 vrije-keuzedagen bij kopen!!
Zeven dagen voor maar 2 euro per treinreis van A naar B :-)

Al zou je dan geeneens gebruik maken van je dalurenvoordeel op zich dan reis je dus
7 x voor maar € 6.14 per dag van hot-naar-her. Ik zou bijna 60-plus willen zijn <LOL>



Uitgebreidere info vind je op de website 

***

Via de Spoordeelwinkel kun je trouwens ook vaak goedkopere treinkaartjes kopen!
Zo is er nu bv. een kaartje naar Groningen te koop (incl. bubbels & olijven) voor slechts 19 euro terwijl als ik met een regulier kaartje van mijn dichtstbijzijnde station naar Zwolle zou reizen dan ben ik ruim 36 euro kwijt. Dat ik onderweg naar Groningen dan al uitstap bij Zwolle tja.........

Of een kaartje naar Utrecht incl. KreaDoe toegang: zou mij normaal ruim 33 euro moeten kosten maar nu 27 euro, scheelt niet heel veel maar is nog steeds goedkoper dan wanneer ik losse kaartjes voor reis & toegang zou moeten kopen. Zelfs met voorverkoopkorting.....vind ik toch al een vaag gebeuren. Je krijgt wanneer je nu online alvast een toegangskaartje koopt wel 3 euro korting maar dit word gelijk weer teniet gedaan door één euro toeslag die je betaald aan transactiekosten???
Hebben ze vooraf het entreegeld al binnen, moet je zelf je kaartje nog uitprinten en dan
het kost evengoed nog weer geld extra :-(

Zo zag ik laatst ook bij een pizzabezorger dat je kon kiezen tussen een I-Deal betaling of kontant afrekenen. Kies je voor de eerste optie omdat je meedenkt met de bezorger zodat ie geen cash geld op zak hoeft te hebben en de toko zijn geld gelijk al op de rekening heeft staan. Moet je evengoed nog weer extra kosten betalen voor een I-Deal transactie.......

Tja dan kies ik toch voor de goedkoopste optie: helemaal niks bestellen en niet naar de beurs!
Veeeeeel beter voor mijn portemonnee

***

En dan zijn er nog de van A naar B(eter) kaartjes bij wegopbrekingen.
Op de website staan altijd de meest actuele werkzaamheden en je kunt dan 
als reisalternatief voor € 2.50 per traject een treinkaartje kopen om toch op de plaats 
van bestemming te komen, handig en goedkoop!




1 opmerking:

  1. Ik hen een tijdje terug zo'n kaartje naar Groningen voor mijn dochter gekocht. Zij moest van Zwolle naar schiphol en een retourtje kostte meer dan die €19. Van tevoren bij ns geinformeerd of dat mocht, maar dat was toegestaan, je mocht ook in omgekeerde volgorde en halverwege uitstappen.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen