vrijdag 27 september 2013

Weekend!



Zo het weekend is voor mij gister al begonnen ;-) vandaag nog een dagje op lokatie maar die voelt voor mij niet als "werk"dag. Gisteren heerlijk een dagje onverwachts op pad geweest met vriendin Beppie, zij kwam spulletjes brengen voor het middelste koppel en na een hoop geklep en een koppie thee zijn we met SD1 en Mini-Jutter gaan kringlopen, natuurlijk..........Zelfs de kleine roept al als er iets gekocht moet worden: "bij de kringloop oma??" 't word 'm met de paplepel ingegoten <LOL>. Bij de derde winkel (er zitten er in dat gebied een heleboel leuke bij elkaar) begonnen de mannen thuis berichtjes te sturen waar we in vredesnaam uithingen. 'T is toch altijd hetzelfde, voordat ik een dagje weg ben beginnen ze al te vragen hoe laat we thuis zijn in verband met eten :-( thuisgekomen maar even makkelijk een stapel tosti's gemaakt want JutMan bleek bij middelste Jutter weer aan de klus te gaan en ook oudste Jutter met aanhang ging weer naar het huis om zelf te klussen. Mini-Jutter die inmiddels in slaap gevallen was werd bij mij op de bank gedropt en sliep nog even door. Na een klein uurtje werd hij weer wakker en na wat met zijn "nieuwe" Nijntje domino gespeeld te hebben ( á 40 cent ) heb ik hem lekker in bad gezet met ander nieuw speelgoed: een plastic serviesje met mini afdruiprekje, voor samen 1 euro kon hij net zoals oma de afwas doen. Daarna naar bed en na ettelijke voorleesverhaaltjes viel hij tevreden in slaap. Toen kon ik eindelijk de post gaan sorteren voor de postronde van vandaag, als die er vanmiddag uit is (inmiddels klaar) zijn we weer klaar voor deze maand. Voor onszelf zaten er twee Zonnatura samples bij: zakje thee met een reep - altijd fijn - en een bericht dat we een gratis lot van de een of andere loterij zouden krijgen alleen die zat er niet bij, geeft niks want voor je er erg in hebt zit je vast aan een doorlopend iets en je winkans is toch minder als nihil............


Waar ik wel mee win is de besparing op de verzekeringen die dit weekend echt geregeld gaan worden. Als we overstappen naar FBTO via Cashbackkorting dan scheelt ons dat niet alleen 285 per jaar maar krijgen we ook nog eens voor 75 euro aan bol.com bonnen én 45 euro cashback op mijn account, dat is dus veel meer dan bij MM! Ik log iedere dag even in bij CBK en klik dan de leesmails plus de bannerklik aan en als er wat dan ook besteld moet worden (binnenkort bv. weer printerinkt) dan gaat dit ook via het account. Ook wil ik daar kijken voor een goedkopere autoverzekering dat kon ook nog iets goedkoper, niet veel maar 60 euro is toch weer leuk meegenomen. Op die manier verdien je er ongemerkt een leuk zakcentje bij. Zo kan ik het voor mezelf verantwoorden om dure djembélessen te volgen :-p 10 lessen van anderhalf uur kosten toch 90 euro maarrrrrrr ik kreeg deze week een leuke opsteker. Want omdat ik afgelopen zondag bij de Dam tot Dam loop de hele dag heb meegespeeld bij een optreden van de gevorderden groep mag ik nu voortaan ook de lessen volgen bij de gevorderden. De leraar vond dat ik zo goed kon meekomen <bloos*bloos> ook al ken ik het merendeel van die ritmes nog helemaal niet, dat hij mij graag al wil laten doorstromen als ik dat zag zitten, wat een vraag............natuurlijk Emoji Nu volg ik dus drie uur les per keer voor 90 euro want ik hoef er ook nog eens niks voor bij te betalen. De enige voorwaarde die er tegenover staat is dat ik af en toe meedoe met een optreden. En uiteraard vind ik dat ook heeeeelemaal niet erg want dan speel ik nog vaker!!


Voor de rest van dit weekend wil ik ook een kijkje nemen bij de Vintagekilosale, ben gewoon nieuwsgierig hoe het er daar aan toe gaat. Misschien ren ik wel hard gillend weg als het er aan toegaat zoals bij de 3 DDD van de Bee-Hive ;-) verder wil ik ook nog een kijkje nemen bij de langemars, moeten er aardappels gerooid worden (blauwe en Corne de Gatte) wil ik ook nog "gewoon streunen" en misschien een beetje dumpsterduiken. Je weer nooit waar je dan mee thuis komt, ja ja ik weet het ik mag niet teveel troep meenemen :-))


Maar natuurlijk moeten er ook nog gewoon een paar boodschappen gedaan worden, want hoewel we aardig de vriezer en kast aan het leegeten zijn heb ik bv. melk, 64 rollen toiletpapier en een stukje Old Amsterdam op mijn boodschappenlijstje staan. Die laatste twee gaan mij echter samen maar 76 cent kosten. De supermarkt voor ondernemend Nederland is nl. zo lief geweest mij een waardebon van 10 euro en een voucher voor een gratis stukje luxe kaas op een plankje te sturen. En dan heb ik ook nog een paar 15% kortingstickers liggen. Toch handig zo'n ondernemerspas, want ik onderneem wel van alles maar alleen niet als ZZP'er ;-))



Geen opmerkingen:

Een reactie posten