maandag 6 mei 2013


Zo, de nieuwe week is begonnen, terugkijkend op een heerlijke vrije week waarin vooral weer veel werk achter in de tuin is verzet. De temperatuur is natuurlijk ook geweldig, voor mij precies goed, en ook voor al het gezaaide spul voor de tuin, alles barst de grond uit. We hebben saampies lekker relaxed over de twee vrijmarkten kunnen struinen want voor het eerst in drie jaar hoefden we niet zelf hondsvroeg op pad om een marktplek te bemachtigen. Wel heeft het ons dankbaar doen stilstaan bij het geld wat we daarmee verdienden, eerst als puur overleefgeld daarna voor de extra nodige dingen en van het aller, allerlaatste contante geld wat nu nog in het potje zat heeft manlief deze week een mooi stuk nieuw gereedschap gekocht, hoe symbolisch........Op de vrijmarkten kochten we voor weinig euro's: 2 paar regenlaarsjes voor de mini-Jutter, merkondergoed voor jongste Jutter, een enorme bult breiwol - echt twee vuilniszakken bomvol - ik kan weer vooruit, alvast twee reservemanden voor op de scooter, een nagelnieuwe lamp die brand op van die kleine campinggasflesjes voor prep-doeleinden maar vooral de after-party's waren geweldig :-) Na de markt ben ik dus teruggegaan zonder JutMan want dat gaat 'm nou net te ver haha. Mènnn wat lieten de mensen een bult spullen achter, niet normaal. Als je dat zo zag staan zou je zweren dat er helemaal geen crisis is. Maar niets is minder waar want ook de toeloop op juist die achtergelaten spullen was groter als voorheen..........ik heb heel veel autootjes met witte kentekenplaten gezien, die namen echt alles mee. Maar zelf nam ik vooral kleding, mooie lappen stof, speeltjes voor de kleinste, mokken en bruikbare dingen voor op de tuin mee. Het ging er gezellig aan toe, we - de struiners - kletsten bij het doorzoeken van de dozen en zakken, wisselden uit waarnaar we op zoek waren en verbaasden ons over de mensen die dit nog steeds vies vonden of niet durfden en kwamen tot de conclusie dat we een heel apart slag waren : hergebruikers en pure hollanders, waarom betalen voor iets wat gratis is <LOL> We spraken alvast weer af voor volgend jaar, zelfde tijd, zelfde plek!! Gister was ik zelfs zo lang weg dat manlief op een gegeven moment sms-te of ik soms opgepakt was ;-) Toen ik thuis aankwam was middelste Jutter er ook, hij kwam vertellen dat ze het vakantiezakgeld bij elkaar hadden verdiend en showde vol trots een superleuke G-star broek die hij had gevonden. Er mankeerde niks aan alleen de knoop ontbrak maar dat fixten we door er een nieuwe spijkerbroekenknoop in te slaan die ik altijd op voorraad heb. Jongste jutter had zijn consuminder gen alleen ingezet op de 30e door zelf cola/borrel mee te nemen naar vrienden zodat ze de dure horeca niet hoefden te spekken en de oudste bracht zijn vrije tijd door in hun nieuwe huis, al metselend met gratis verkregen stenen en zand. En nu weer door naar het gewone leven...........



1 opmerking: