woensdag 26 september 2012

Prepper........me?????

Na het zien van de uitzending van de EO over de crisis waarin een nederlandse Prepper in beeld kwam met zijn betoog én zijn handnaaimachines was ik verkocht. Ik moest er ook één hebben...................en ik heb er eentje kunnen scoren via MP!!! Het zal een van de laatste handaangedreven exemplaren zijn van Singer want hij heeft wel al een kunststof onderbak en deksel maar de rest is helemaal van gietijzer. In het boekje wat erbij zit staat 1973 dus het is een heus retro exemplaar en dat voor 15 euro! Compleet met allerlei voetjes, nieuwe naalden en 3 spoeltjes, hij werd mij gedemonstreerd bij het ophalen en loopt als een zonnetje. Meneer en mevrouw deden 'm met pijn in het hart weg want hij was veel te zwaar voor haar om steeds op tafel te zetten. Er is zelfs een oude zware tent door meneer op versteld, prachtig zulke verhalen. Helemaal geolied en blinkend opgepoetst kreeg ik 'm mee en beloofde mevrouw plechtig er goed voor te zorgen. Dat komt wel goed: Mevrouw C. ik ben d'r superblijd mee!!! En ten tijde van géén stroom kan ik lekker achter de naaimachine ;-)

 
Vond trouwens nog een geweldig filmpje van een oude mevrouw die helemaal lyrisch
is over haar oude industriemachine, volgens mij ook hand- ofwel voetaangedreven,
ze roetsjjjt zo de stof onder de naald door! Heerlijk mensch.......
 
 
In deze serie zijn nog meer leuk stukjes te zien over mensen en hun ouwe getrouwe apparaten, erg leuk!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten