maandag 27 augustus 2012

Ons bin zuunig.........


en dat zal moeten ook de komende maand. De salarissen zijn binnen en de gevaarlijke gedachte komt dan altijd om de hoek kijken dat er geld zat is............(nou moeten we daar ook niet moeilijk over doen want er komen natuurlijk wel gewoon 2 inkomens binnen hier) maar aangezien we de aflossing in HSLtreinvaart willen laten doorgaan moet er wel weer even inzicht komen. Ik houd sowieso alles bij in Excell, ieder duppie wat er bijkomt of afgaat houd ik bij, dat houd het voor mij overzichtelijk. Daarom zie ik nu ook dat ik aan de noodrem moet gaan trekken.............De vakantie is inmiddels voorbij en we hebben daarin de touwtjes iets laten vieren - voor ons doen dan - er is toen vooral gepind: kleine bedragen links en rechts, boodschapjes, kringloopbezoekjes, tanken met de scooter maar dat is funest SLOESSS dus! Manlief had even visioenen van een I-Pad, wat ie daar mee moet?? géén idee: maar lieverd dat kan je dus voorlopig wel op je buik schrijven, ook het hekwerk voor de kippenren gaat langer duren helaas, als die rotbuizerd nu maar wegblijft :-( Er liggen twee extra rekeningen om te betalen deze ronde: de jaarnota van het water en een "leuke" van het CJIB op conto van manlief...........GRRR die gaat ie nog lang horen. Maar dat kost samen wel een slordige 227 euro extra deze maand en aangezien we beiden alleen ons basissalaris hadden (geen overwerk of whatsoever.......) en alle vaste lasten incl. de extra hypotheekaflossing en pensioenspaarpot gewoon gedaan moeten worden, is het vanaf nu hand op de knip. Net nadat ik had bedacht dat we ons maandbudget misschien wel ietsje konden bijstellen naar 10 euro per dag, hmmm dus niet!!! Het budget totdat het geldschip de volgende maand de haven binnenvaart is € 260.00 voor 30 dagen en daar moet alles van gedaan worden, ook tanken met de scooter iedere week. De tank van de auto zit in ieder geval net weer vol, en door het nieuwe rijden doen we daar steeds ietsje langer mee. De tweede tankbeurt deze maand kan dan mooi gedaan worden van de belastingteruggaaf die dan de 17e op de rekening staat, daarmee redden we het dan weer tot einde maand. Jongste Jutter heeft wel nieuwe schoenen nodig (het laatste paar wat hij van ons krijgt want er is geen KB meer) maar ook dit stel ik uit tot na de 17e, we gaan dan dat weekend erop naar de Zwarte Markt, daar slagen we altijd het voordeligst. Hij kijkt eerst welke schoenen hij graag wil bij een sportzaak in de stad en we kopen ze dan uiteindelijk soms wel met 50 euro korting op de markt! Als we zorgen dat we voor 09.00 uur binnen zijn hoeven we géén entree te betalen en we gaan op de scooter dus ook geen parkeergeld kwijt ;-) Ook heeft meneertje nog gel nodig (ja dit koop ik nog steeds, ach hij betaald zelf zijn telefoon, sportschool & zakgeld van zijn bijbaantje) dit ga ik proberen te scoren met behulp van mijn punten op de voordeelkaart van KV. Het evt. restantje wat dan straks over blijft van de BT kan dan mooi op de bufferspaar, want daar is nu even geen geld voor over. Ach....we hebben wel voor hetere vuren gestaan.

LET'S BE CREATIVE!!!!!!!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten