vrijdag 1 juni 2012


..........voor iedereen die leuke dingen gaat doen!!


Ik heb in ieder geval super-de-luxe drie hele dagen vrij achter elkaar ;-p  en dat betekend dat ik morgen zo'n beetje de hele dag op route ben want ik ga eindelijk wat kwekerijtjes bezoeken her & der. De route voert van huis naar Tricht richting Dordrecht en dan via Boskoop weer naar huis. Wie weet wat voor leuke dingen ik allemaal onderweg tegenkom......Zondag gewoon een beetje in & om het huis heen skoddere en maandagochtend ga ik op tijd naar Amsterdam, heerlijk weer eens naar de Noordermarkt. Voelt wel een beetje als een klein vakantietje, de "echte" vakantie (lekker 3 weken thuis, niks MOETEN) begint pas in week 29 dus dat duurt nog even. Tegen die tijd is oudste Jutter ook druk met z'n huisje in de weer dus misschien wel wat meer oppassen en/of verhuizen. En dán kan ik mijn plekkie in de schuur weer innemen als eigen ateliertje :-))) pffffff krijg het er nu al warm van, al dat verkassen van m'n spulletjes ai,ai,ai.

Ook hier is het vakantie geld binnen waarvan we gelijk de belasting maar hebben betaald, er was toch iets niet helemaal goedgegaan. Het bedrag wat wij dachten terug te krijgen bleken we ineens te moeten betalen dus gelijk maar gedaan dan kunnen we daar verder ook geen gezeur meer van krijgen. Wel schijnen we nog van de belasting een brief te krijgen waaruit zou blijken dat we over 2009/2010 nog bij moeten gaan betalen omdat JutMans toenmalige werkgever zou hebben lopen klooien met paperassen. We hebben dit vernomen via een brief van het administratiekantoor wat destijds de boekhouding deed van het bedrijf waarin die zich min of meer vrijwaarden: zij zouden het allemaal goed hebben gedaan......maar ja navragen bij het eindverantwoordelijke bedrijf kan inmiddels niet meer want die zijn toen ook failliet gegaan. Dat was nou juist de periode dat onze ellende begon, het failliet gaan van manliefs werkgever en de beeindiging van mijn bedrijf. Het jaar daarvoor was het bedrijf waar JutMan werkte al vreselijk aan het hannessen met de salarissen etc. dus het zou mij niks verbazen als dit nog een akelig staartje gaat krijgen. Het kantoor heeft wel aangeboden te gaan onderhandelen bij de Belasting, JutMan heeft meteen een verzoek daartoe ingediend dus dat word weer afwachten. Ook hebben we onze één-na-laatste schuldeiser afbetaald, joehoe nog één te gaan. Als alles volgens planning verloopt geven wij onszelf per 1 oktober een schone lei  verklaring :-) daarna moet de hypotheek afgelsot worden. De betaling gister was me er weer eentje met een hoog kots gehalte (excusé le mot), ik belde om te vragen wat het nog resterende openstaande bedrag was en de dame aan de andere kant vertelde mij dat dit ......euro was, ik vroeg nog expliciet na of dit incl. alles zou zijn want dan zou ik dat overmaken om er vanaf te zijn. Ja hoor dat was goed zo, oh even een momentje..........ik zie nog een aanmaning  huhh van wanneer dan: ja van twee jaar geleden!!!! Die kosten komen er nog bij mevrouw, ménnn razend was ik. Binnen 2 tellen verzon ze er gewoon 60 euro bij en denk maar niet dat je er nog wat tegenin kunt brengen. Betalen zal je kreng! had je maar niet in de schulden moeten komen........we hebben het overgemaakt maar joh wat heb ik een welgemeende hekel aan dat soort mensen gekregen. Al zal het de laatste baan op aarde zijn, ik accepteer 'm niet!! Dan vreet ik nog liever mijn eigen str*** écht waar, wat voor slag mensen serieus, naar eer en geweten (zonder wroeging???) anderen een poot uit kunnen rukken, ik kan er niet bij! En steeds maar weer duiken de berichten op van incassobureaus die oneerlijk handelen maar je krijgt het niet boven tafel want als je in zo'n situatie zit ben je zo murw en bang voor nóg meer ellende dat je alles doet om dat te voorkomen. De laatste die we nu nog moeten aflossen is ook zo'n lafhartig bureau, zij stemmen maar wat graag in met een minimale aflossing van 50 euro per maand want daarmee kom je nooit van je schuld af. Het grootste percentage van je maandbedrag gaat op aan rente en bijkomende kosten. Gelukkig hebben wij het bedrag stilletjes aan op weten te schroeven en de laatste maanden zullen we helemaal een inhaalslag maken, alles kan daarheen dan zijn we er vanaf.

En dan is er op mijn werk weer een nieuwe regel ingevoerd, nog erg onduidelijk wat het nou precies behelst, maar zoals we het nu lezen kost het je vrije dagen als je ziek bent. Stel je word langdurig ziek en de arbo-arts vind dat je 40% op reintegratiebasis kan werken dan moet je die andere 60% opnemen van je vrije dagen??? Nou da's dan meteen een goede oplossing voor het gegeven dat we géén vrije dagen mogen aanvragen tot eind oktober (die van dit weekend staan al een halfjaar vast, leve de spontaniteit): als ik vrij wil wat je dus gewoon niet krijgt, dan meld ik me wel ziek. Maak ik toch mijn dagen op die anders per juni 2013 komen te vervallen :-)))  

Zo genoeg gezeurd.......
(kan nog wel effe doorgaan hoor, sla de krant maar open en volg het nieuws)

WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 opmerkingen:

  1. Geniet van de vrije dagen!
    Nog maar 1 schuldeiser te gaan, het aftellen was allang begonnen, maar nu ben je daar dan gelukkig bijna klaar mee!

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vroeg me juist af hoe het met je schulden stond.
    Prachtig, nog maar 1 te gaan. Wel balen die onzekerheid met de BD hoe het nu weer zit met die oude baas en zijn perikelen.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af hoor hoe jullie in rap tempo je schulden afbetalen.

    Iets om zeer trots op te zijn.

    Ik hoop van harte dat er geen verdere ellende tevoorschijn komt met die belasting uit 2009-2010.

    Veel plezier met je weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat met die nieuwe ziek zijn regel... mag dat wetelijk???
    Kunnen jullie niet terecht bij een of andere bond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben inderdaad al aan het snuffelen geslagen naar meer info, we hebben sinds april een nieuwe CAO die ik er op nagelezen heb maar daar staat niks in over de maatregel die het bedrijf ons door de strot probeert te duwen :-( ik ga er dus inderdaa hogerop mee.

      Verwijderen