vrijdag 27 april 2012

Zoals het nu gaat..........

kabbelt eigenlijk alles gewoon zoals het gaat, niks bijzonders te melden eigenlijk, maar daar zal wellicht straks wel weer verandering in komen gezien de politieke besluiten richting Brussel: verhoging van BTW en accijns (we roken en drinken niet dus dat valt nog mee), belasting op reiskosten (we houden in ieder geval nog íets als tegemoetkoming over) en het vervallen van de hypotheekrenteaftrek (daar moeten we nog eens goed voor gaan zitten) en verders moeten we het nog maar weer afwachten tot ná 12 september want niks zo veranderlijk als de politiek. Helemaal als ze nu eigenlijk al zeggen dat men min of meer de handtekening onder dit akkoord heeft gezet als plicht naar Brussel toe maar dat na de verkiezingen mogelijk nog alles in het werk zal worden gezet om e.e.a. te veranderen..........hoezo wispelturig en ook ongeloofwaardig? Het lijkt er op dat de partijen zich nu flink in de kijkert willen spelen maar dit kon voor hen nog wel eens heel vervelend uitpakken als we straks naar de stembus moeten. Mijn stem krijgen ze in ieder geval niet!!

De aflossingen gaan gestaag verder, geen onverwachtte uitgaves gehad alleen kippies en mijn momenteel niet te stuiten drang naar zaden & plantjes voor de tuin maar die kosten zijn te overzien en verdienen zich straks ook terug als alles groeit, bloeit en geoogst kan worden ;-)) Vanaf vorig weekend hebben we dus een toompje kippen met haan (6/1), de eerste dagen hebben we ze in een soort ren gehouden om ze te laten wennen en zodat ze snapten dat ze 's nachts naar het nachthok moesten maar ze lopen nu al heerlijk los te scharrelen. We hebben een kruidenspiraal gemaakt en er staan sinds gister al wat kruidjes in, in autobanden hebben we aardappels gepoot en er staan in huis allemaal potjes met zaailingen. Er zijn ook nog wat zaden en planten onderweg maar één bestelling cancell ik misschien nog wel omdat ik niks meer hoor over de beschikbaarheid. Wel jammer want zij heeft hele leuke & aparte planten en ik zou deze ophalen op 2 juni, dan is er Open Dag daar. Ik was al helemaal een route aan het plannen om in die omgeving misschien nog wat kwekerijen en kringloopwinkels te bezoeken want het is niet naast de deur en ik wilde dit tegelijk combineren met een bezoek aan Vreeken in Dordrecht. Dit bedrijf heeft een enorm assortiment maar als je iets laat opsturen kan het weleens heeeeeeeel lang duren heb ik vernomen vandaar dat ik liever eens naar de winkel zelf toe zou gaan. Verder maken we van takken schuilplaatsjes voor allerlei wilde beestjes, er moet nog een nieuwe composthoop gemaakt worden, een aardbeitoren en heel hoog op de wensenlijst staat een kas. Deze wilde ik het liefst van gebruikt materiaal (laten) maken maar daar is gewoonweg niet eenvoudig aan te komen. Wie weet komt er wel een hele nieuwe als we goed verkopen op Koninginnedag............

voor het eerst vrij aan de scharrel!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten