maandag 12 maart 2012

Heerlijke maandag


Zo, een nieuwe week is weer van start gegaan en wat is het heeeerlijk weer! Van mij hoeft het echt niet warmer, het is goed zo..........achter beschutting is het al `lekker` warm, sorry ik ben géén typ voor tropische temperaturen. Die beklemmen mij en mijn brein, ik kan dan niet meer nadenken en dat is soms toch al een hele opgave in mijn chaotische bovenkamer :-)

De keuze voor het kunstwerk hierboven is puur toeval, ik gooi meestal een zoekwoord in google en kijk wat daar voor afbeeldingen bij naar boven komen, in dit geval `lentebries` en voilá je komt op bovenstaande site. Ik vind dat leuk om te doen en je komt zo echt verrassend mooie & leuke dingen tegen die ik dan graag weer deel met anderen. Wat de laatste tijd ook regelmatig voorkomt is dat de mensen achter de geplaatste links mij dan weer een bedankje sturen voor het plaatsen....géén dank ik doe het écht met alle liefde!! En wat is er nu mooier als gratis op je gemak naar al dat moois kijken & inspiratie opdoen voor je eigen leven :-)))

Back to reality.......eindelijk de financiële maand februari af kunnen sluiten. Normaliter worden de afschrijvingen van de vaste lasten zo'n beetje tussen de 28e en de 4e van de volgende maand verwerkt maar deze keer werd de energienota maar niet afgeschreven. Dat geeft bij mij dan onrust want ik wil alles af kunnen vinken en het restant parkeer ik dan tijdelijk op de spaar in afwachting van de betaaldata van de aflossingen, dan is voor mij het cirkeltje weer rond. Deze keer dus niet, dus uiteindelijk maar gebeld naar de NLM want we hadden weliswaar te horen gekregen dat we geld terug zouden krijgen maar het hoe & wanneer snapten we niet. Ondertussen hadden we wel twee nieuwe herziene nota's met allerlei -/- bedragen gekregen maar ook daar konden we geen soep van koken, bleek dat we zo'n dusdanig bedrag terug zouden krijgen dat ze daar gelijk de maandnota van februari op ingehouden hadden én we krijgen daarbovenop nog eens 185 euro terug!! Die zijn dan weer mooi om het noodbuffertje aan te zuiveren, er komen nog kosten genoeg. Wel jammer dat dit allemaal zo omslachtig is gegaan: eerst met veel pijn en moeite 666 euro bijbetalen, dan weer flink wat terug krijgen maar wel het maandvoorschot verhogen met 25 euro x 12 = 300 euro extra op jaarbasis. Eigenlijk hadden we dus helemaal niet zo'n fikse bijbetaling hoeven doen en ook geen verhoging hoeven krijgen. Ik laat het maar zo wetende dat we dan met de volgende afrekening er wel bovenop moeten zitten dat ze de goede standen aanhouden maar we waarschijnlijk wel wéér geld terug zullen krijgen omdat dan onze oudste Jutter met gezinnetje inmiddels uit de aanleunwoning zal zijn vertrokken om écht op zichzelf te gaan wonen. Dit zal een behoorlijke slok op een borrel schelen aan energielasten! Het stel doet hun uiterste best een leuk passend huisje te vinden maar dat valt nog niet mee, toch komen we er niet onderuit want de gemeente heeft ons inmiddels ook al een "leuke" brief gestuurd met de mededeling dat ze op 1 augustus toch echt vertrokken moeten zijn op laste van een boete van maar liefst 12000 euro!!!!!!!!!! Thanx buurtjes.........

Ook rolden van de gemeente de OZB voor het eerst gecombineerd met hondenbelasting binnen en van het Hoogheemraadschap ontvingen we de nota voor het eerste gedeelte. Beiden waren uiteraard verhoogd met de nodige tientjes maar worden ook beiden in 10 termijnen afgeschreven om het nog enigzins draaglijk te maken. Gelukkig liet de belastingdienst weten dat de wegenbelasting pas aan het einde van deze maand voor het eerst maandelijks afgeschreven zou gaan worden, we hebben dan inmiddels ook weer salaris binnen dus dat komt mooi uit. Manlief heeft dit weekend ook de aangifte 2011 gedaan, voor het eerst in jaaaaaaaaaaren dat we mijn gedeelte ook zelf konden doen, het was appeltje eitje en ook daar krijgen we nog een klein beetje van terug bovenop onze maandelijkse teruggave. Qua extra kosten staan deze maand het onderhoud aan ons fornuis gepland (schoonmaken en nieuwe thermokoppel +/- 200 euro........auww) en ik heb mijn naaimachine weggebracht voor onderhoud, géén idee wat dat gaat kosten maar ook dat konden we niet zelf doen. Ook moet mijn scooter voor de grote servicebeurt naar de dealer maar dat kost gelukkig niks.

En nu ga ik verder met het pimpen van de manden op mijn scooter, ik vond gister een enorme berg kunstbloemen in heerlijke felle kleuren. Had 's middags nog tegen SD1 gezegd dat ik dat graag wilde maar dat het zoveel geld kostte als ik dat gewoon moest kopen en dus niet ging doen. Aangezien JutMan gister weer de nacht in ging kon ik niet struinen met de auto dusss.....ging ik voor het eerst met de scooter :-)) Ik vond een stapel canvasdoeken die iemand kennelijk in een creatieve bui had beschilderd én beplakt met kunstbloemen. Maar nu stonden ze dus bij het grofvuil op mij te wachten en heb ik alle bloemen eraf gehaald, verder lag er van de zweedse woonwinkel een nieuwe appelpartjes snijder, nog voorzien van prijssticker en tie-rap dus nooit gebruikt, waarom koopt iemand dat dan??? Ook vond ik nog een schildersezeltje, pakje aanmaakblokjes voor de kachel, een leuke goodiebag van e.o.a. LadiesNight compleet met sampletjes, magazines, kortingsbonnen (nog geldig) en een zak popcorn én heb ik nog 2 grote tassen kledinghangertjes meegenomen voor de Weggeef, ze gaven aan die dringend nodig te hebben. Wonderlijk toch iedere keer weer: ik roep 's middags iets (voor mezelf of een ander) en binnen no-time heb ik het gevonden. Eens kijken wat ik nog meer ga roepen ;-))




2 opmerkingen:

  1. Dat was een vruchtbaar middagje voor je, gister!
    Ben benieuwd wat het onderhoud van je naaimachien kost, die van mij mag ook een keer na 25 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, al die vondsten iedere keer weer. Helaas hebben we hier geen vaste grofvuil ophaaldag meer. Anders zou ik je voorbeeld volgen.

    BeantwoordenVerwijderen