maandag 13 februari 2012


En ik sta fijn in de kou op locatie want de kachel deed het eerst niet, na een hoop gesteggel werkt het inmiddels weer en hoop ik nog enigzins door te warmen :-( de kop vandeweek is er in ieder geval vanaf. We gaan eens kijken wat de week ons allemaal weer brengt..........in ieder geval 2 vrije dagen en een uitje!!

Gistermiddag naar Amsterdam geweest op een hip en een drip om kaas te halen. Ik had in november kortingsvouchers gekocht voor een kaaswinkeltje op de Haarlemmerstraat en die moesten uiterlijk deze week verzilverd worden. Dus was ik vorige week donderdag al heel voorzichtig op de scooter daarheen gereden, normaal géén probleem, ware het niet dat juist op dat moment uitgerekend bij dát winkeltje voor de deur een gigantisch gaslek geconstateerd was. Dus alles was afgezet en de winkels uiteraard dicht en kon ik weer onverrichter zake naar huis. Aangezien ik nu niet op het weer vertrouw had ik manlief gecharterd om dan zondags maar even met de auto heen en weer te gaan dus nu hebben we ruim 4 kilo oude en speciale kaas voor weinig ingeslagen. De kaashandelaar was erg te spreken over deze actie en gaat het zeker nog eens herhalen dus ik houd Groupdeal goed in de gaten. Hoor ik net op het nieuws dat er wéér een gaslek op dezelfde plaats is en alles wederom is afgesloten!! Hoop maar dat het goed afloopt..........

Van de energiemaatschappij hebben we inmiddels een mail ontvangen dat de meterstanden nu gecorrigeerd zijn en wij een teruggave tegemoet kunnen zien. Dat is mooi maar we moeten nog even afwachten hoe dat dan gaat gebeuren want er staat in de mail dat het een creditnota betreft en dat als wij die niet in ene denken te kunnen voldoen dan mogen we bellen voor een betalingsregeling. HUHH??? we krijgen geld van hen terug, zal ik ze een mail sturen dat ze mij een aflossingvoorstel mogen doen, het is kennelijk een mooi bedrag. Nou, we zullen ons maar niet gelijk rijk rekenen maar wel mooi dat we het ontdekten en het rechtgezet is. Toch weer altijd een heel geregel, net als met de nieuwe autoverzekering. De nieuwe polis zowel in de mail als op papier ontvangen, harstikke mooi alleen er stonden wat slordigheden in dus toch maar weer in de pen (mail) geklommen. Zo had ik de nieuwe verzekering in laten gaan op 22-02 maar maakten zij er 01-02 van zodat we dus 21 dagen dubbel verzekerd zouden zijn. Dat wil ik dus niet want daar kan alleen maar gelazer van komen als ik er onverhoopt gebruik van zou moeten maken. Ook zag ik de wel aangevinkte No-Claim garantie niet terug en mocht ik over een jaar weer willen switchen dan moest ik tijdig opzeggen want het zou anders stilzwijgend met een jaar verlengd worden wat dus helemaal niet meer mag. Ik  kreeg keurig gelijk antwoord: de NC garantie blijkt dus niet te kunnen op een (voormalige) "bedrijfs"wagen en de verlenging is weliswaar voor een jaar maar kan met inachtneming van een maand opzegtermijn gewoon opgezegd worden. Beetje onduidelijk allemaal maar goed ik heb het zwart op wit staan dus mocht het nodig zijn (lees: we kunnen volgend jaar weer goedkoper terecht) dan kan ik het er zo bijpakken. Volgend jaar gaat in ieder geval ook de inboedelverzekering e.d. op de schop, daar zitten we nu nog aan vast tot oktober 2013, we betalen nu 77.61 per maand maar dat kan vast lager. Straks nog even de OV-kaart spekken dan kan ik evt. morgen nog een keer met de bus naar het werk, ze verwachten toch wel weer gladdigheid omdat de vorst uit de grond komt en het ontdooide spul dan weer aanvriest brrrr........ik moet morgen een endje weg en geen auto tot mijn beschikking. Gelukkig moet ik overdags werken want 's avonds rijd er geen bus meer mijn kant op en zou ik niet meer thuis kunnen komen. Moet wel 's avonds nog op pad voor het marktonderzoek maar dan kan ik evt. wel weer met de auto, kan ik gelijk streunen in die hoek ;-))

1 opmerking:

  1. Harrrrrrrrrrdstikke mooi dat er een creditnota van je energieleverancier onderweg is. Heb je hem al binnen? Ben reuze benieuwd hoe het e.e.a. nu gaat uitpakken voor je. Hoop per saldo terugkrijgen!

    BeantwoordenVerwijderen