dinsdag 22 november 2011

Keuzestress........

Loop eens de Appie binnen en kijk wat voor groente je wilt eten vanavond?

Prei?? Oké, ahh het is in de bonus: slechts 29 cent, oh jammer dat is per stuk/stok.....mmm daar ligt een voordeelverpakking: 5 stuks in een (plasticfolie) verpakking voor 89 cent ook nog in de bonus tenminste dat zegt het bordje erboven. Of zal ik voor voorgesneden gaan: zakje van 300 gram € 1.69 wel makkelijk maar d'r zit helaas géén 35% kortingssticker op, die laten we dus liggen want het is stukken duurder dan zelf snijden. Kan helaas de zakken met 5 stuks niet wegen voor een vergelijkend warenonderzoek want aan weegschalen doen ze bij die Appie niet meer. Dan toch maar die folieverpakking, ja ik weet het: slecht voor het milieu maar er zitten bijna geen muntjes meer in de hh-pot dus ik moet iéts. Ah daar liggen mooie zakken wokgroentes in de bonus, goh wat duur evengoed, als ik alles zelf snij ben ik veeeeel goedkoper uit maar ja ik ben pas zaterdag in de gelegenheid om weer naar de markt te gaan en alles los te kopen, 1 courgette kost hier al 60 cent.......toch wat anders gevonden: zakken chinese wokgroentes van het ESmerk, normaal 69 cent maar daar zit wel een sticker op en dus vliegen er 3 zakken in het mandje. En daar valt mijn oog op een losse 35% sticker in de koelvitrine, hij roept: neem mij mij ;-))) Waar zal ik die eens opplakken?? Ik besluit mijn jongste Jutter te verrassen met een lekkere luxe bak chocolademousse en hup de sticker zit er al op. Dan maar snel naar de kassa want ik moet weer terug. Oh wat ruik en zie ik nou? Het overheerlijk ruikende babyspul in de gele Z-fles: 2e halve prijs, ik ga voor de bijl. Ik wil twee van die pompflesjes die zijn handig maar jeetje wat zijn die duur: drie en halve euro en er zitten niet eens van die leuke geursachetjes cadeau bij. Kijk, ernaast staat exact hetzelfde spul voor 2.19 per fles en wél met sachetje. Dan giet ik het zelf wel over in een leeg pompflesje en kan de kleine man bij ons in bad lekker schuimen en de sachetjes tussen het linnengoed. Rekenen, rekenen, rekenen, ik heb nog 10 euro in de knip en dan toch echt naar de kassa waar na het controleren van de bon voor het verlaten van de winkel blijkt dat de bonus op de prei niet verrekend is dus terug naar de counter. Daar krijg ik 30 cent terug en word gelijk het bonus bordje weggehaald want die was van vorige week :-) dan nog snel 2 bladen Handig meegenomen voor de je-weet-maar-nooit-kortingsbonnen die er in zitten en ondertussen zijn we een half uur verder..............

Tja die Z. kan je niet eten maar ruikt zo lekker en die mousse koop ik nooit, veels te duur, maar ja, hij werkt zo hard.............en thuis gekomen heeft manlief een mooi extraatje verdiend met een verhuizing, kom ik straks thuis met 50 euro van het marktonderzoek en brengt oudste Jutter zijn kostgeld langs dus we kunnen weer 6 weken boodschappen doen.

Moraal van het verhaal............HET KOMT ALTIJD GOED!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten